Lediga jobb som Ekonomiassistent i Lidköping

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Lidköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lidköping som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker två Finance Assistants AR & AP!

SNA Europe tillverkar ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Våra produkter är utformade för yrkesverksamma branscher, allt från bilindustri och luftfart till landskapsarkitektur och vingårdar. I över 165 år har vi tagit fram och introducerat de mest avancerade verktygen i världen och idag ligger vårt främsta fokus på europeisk tillverkning, försäljning oc... Visa mer
SNA Europe tillverkar ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Våra produkter är utformade för yrkesverksamma branscher, allt från bilindustri och luftfart till landskapsarkitektur och vingårdar. I över 165 år har vi tagit fram och introducerat de mest avancerade verktygen i världen och idag ligger vårt främsta fokus på europeisk tillverkning, försäljning och distribution och vår närvaro sträcker sig brett globalt: från Santiago, Chile, till Auckland, Nya Zeeland. Och våra värderingar grundar sig i att vi alltid ser oss som ett lag med stort fokus på säkerhet. Våra partnerskap bygger på samarbeten och vi sätter alltid långsiktiga relationer i första rummet. Vi behöver nu förstärkningar till vår ekonomiavdelning i Lidköping!


Om ekonomiavdelningen SNA Europe Nordics, Lidköping
Ekonomiavdelningen handhar åtta olika bolag; fem svenska bolag och tre nordiska bolag vars verksamhet utgörs av produktion, försäljning samt holding-verksamhet.
Ekonomiavdelningens övergripande ansvarsområden inkluderar löpande bokföring; hantering av leverantörs- och kundreskontra; kassa/bank & likviditetsuppgifter; avstämningar avseende lager och anläggningstillgångar; moms & skattehantering; månads- och årsbokslut; prognoser, analyser/controlling; diverse administrativa uppgifter.
Vår ekonomiavdelning om 14 personer består av tre delar; redovisningsavdelning, controllingavdelning samt intern kontroll. Befattningen som Finance Assistant AR & AP är en del av redovisningsavdelningen – hit söker vi nu på grund av avgång samt föräldraledighet två nya duktiga medarbetare. Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra är ett föräldravikariat på 13-14 månader.


Om tjänsten som Finance Assistant AR & AP
(Ekonomiassistent Kund- och Leverantörsreskontra)
Som Finance Assistant AR & AP är man en del av ett team om fyra personer. De arbetsuppgifter och ansvarsområde man har behärskas av samtliga i teamet vilket medför en stabilitet o trygghet i arbetsflödet.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innehålla bland annat:
Hantering av kund- och leverantörsreskontraflöde inklusive tillhörande processer och avstämningar
Redovisningsmässig hantering/avstämning av kassa/bank samt övrig löpande redovisning
Arbete med momshantering inklusive avstämning, uppföljning och deklaration samt tillhörande periodisk sammanställning och intrastat. Även avstämning/utredning av skattekonto
Kontroll/uppföljning/utredning av diverse förekommande förfrågningar avseende ovan nämnda huvuduppgifter och/eller andra redovisningsflöden
Delaktig i arbetet kring månads-, kvartals- och årsbokslut
Framtagning/analys av diverse rapporter och statistik löpande och/eller på förekommen anledning
Besvara förfrågningar som uppkommer vid externa och interna revisioner samt framtagande av efterfrågat material och rapporter i detta syfte
Övriga diverse förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning



Kommunikation och samarbete
Ett nära samarbete med övriga kollegor inom ekonomiavdelningen krävs för att avdelningen ska fungera optimalt. Varje enskild individ på vår avdelning ska verka för ständig förbättring och medverka till att ekonomiavdelningens gemensamma prestation ständigt levererar med så hög kvalitet som möjligt.


Vi söker dig som...
Har en eftergymnasial ekonomutbildning tillika någon form av ekonomi/redovisningsutbildning eller motsvarande kompetens. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt har lätt för att se utvecklings- och förbättringsmöjligheter i ditt dagliga arbete. Då tjänsten kräver nära kontakt och samarbete med både interna och externa intressenter behöver du även vara servicemedveten/kundorienterad och vara en lagspelare med god kommunikationsförmåga.
Då ekonomiavdelningen även har nära kontakt med utländska intressenter krävs att du obehindrat kommunicerar på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Mycket god kunskap i Excel och övriga Office program är även viktiga egenskaper du besitter.


Vad SNA Europe erbjuder dig
På SNA Europe erbjuds du en spännande och utvecklande roll i en arbetsmiljö där samarbete står i centrum. Vi erbjuder behovsanpassad kompetensutveckling. För rätt person finns stora möjligheter att växa inom bolaget såväl nationellt som internationellt. Det internationella samarbetet, flexibiliteten i arbetstider samt en omväxlande och ständigt utvecklande organisation profilerar SNA Europes kontor i Lidköpings centrum på Fiskaregatan 1.
Är du sugen på nästa äventyr och vill utvecklas inom ett internationellt företag? Skicka in din ansökan innan 2021-11-19, men vänta inte då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig.
Välkommen att skicka in Din ansökan med personligt brev och meritförteckning. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Okt 21    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Vår kund i Lidköping tillverkar ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, god design, och prisbelönt ergonomi. Företaget har representation i ett 40-tal länder, och tillverkning i 6 länder och omsätter ca 3 miljarder kr. Företaget ingår i Snap-on Inc som är en ledande global tillverkare och distributör av verktyg och ... Visa mer
Vår kund i Lidköping tillverkar ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, god design, och prisbelönt ergonomi. Företaget har representation i ett 40-tal länder, och tillverkning i 6 länder och omsätter ca 3 miljarder kr. Företaget ingår i Snap-on Inc som är en ledande global tillverkare och distributör av verktyg och utrustning för mekaniker och tekniker i främst fordonsverkstäder. Snap-on Inc grundades 1920 och omsätter mer än 2 miljarder USD med huvudkontor i Kenosha, Wisconsin, USA.

Om dig

Vi söker dig som har en ekonomiutbildning med några års relevant erfarenhet som ekonomiassitent.

Du har mycket goda erfarenheter av att arbeta med kund och leverantörsreskontra, löpande redovisning och ta fram underlag till bokslut. 
Vidare ser vi att du har mycket god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskilt Excel och har vana av att arbeta i olika affärssystem.Meriterande är om du har erfarenhet från tillverkande industri samt att ha arbetat i ett internationellt företag.

Som person ser vi att du trivs i roll med högt tempo där du får ta ansvar och är van att arbeta mot deadlines. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel, analytisk, strukturerad och brinner för att göra ett bra arbete.

Viktigt för tjänsten är att du:
• Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika affärssystem.
• Har en utbildning  inom ekonomi eller liknande och har mångårig erfarenhet utav att ha arbetat som ekonomiassitent.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marianne Johansson via mail: [email protected] Visa mindre

Noggrann och engagerad ekonom till HRM Bil AB

Om jobbet Nu söker vi en ekonomiassistent till HRM Bil AB i Lidköping. Denna roll innefattar löpande bokföring i det dagliga arbetet. Du kommer vanligtvis hantera leverantörsreskontra, betalningar, förberedande lönearbete, redovisning, bokningar, avstämningar samt andra administrativa uppgifter. Säljarna på arbetsplatsen sköter försäljningarna samt faktureringen och du hanterar inköp av bilar som ska bokföras utifrån lagar och regler om exempelvis moms. ... Visa mer
Om jobbet
Nu söker vi en ekonomiassistent till HRM Bil AB i Lidköping. Denna roll innefattar löpande bokföring i det dagliga arbetet. Du kommer vanligtvis hantera leverantörsreskontra, betalningar, förberedande lönearbete, redovisning, bokningar, avstämningar samt andra administrativa uppgifter. Säljarna på arbetsplatsen sköter försäljningarna samt faktureringen och du hanterar inköp av bilar som ska bokföras utifrån lagar och regler om exempelvis moms.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med löpande bokföring samt att ta fram underlag till månadsavstämningar. Det är fördelaktigt om du har vana att arbeta i olika affärssystem, samt erfarenhet av bokföring av inköp samt försäljning av bilar. Dock lägger vi störst vikt vid personlig lämplighet.
Därtill ser vi att du är noggrann och kvalitetsmedveten samt har en förmåga att samarbeta i en varierande miljö.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start 1 april.
Rekryteringsarbetet kommer ske löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev.
Har du möjligtvis frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jessica, 073-617 64 16 Visa mindre

Förvaltningsassistent Såtenäs

Ansök    Jul 21    Fortifikationsverket    Ekonomiassistent
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolit... Visa mer
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa!



Vi erbjuder

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Nu söker vi en förvaltningsassistent till Såtenäs!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som förvaltningsassistent kommer du att delta och stödja i budget- och prognosarbete samt hjälpa till med ekonomiska analyser och uppföljningar. Du kommer att hantera vår ekonomiadministration bland annat avseende leverantörsfakturor och kundfakturering. Arbetet innebär även viss avtalshantering och registerunderhåll i fastighetssystem. I rollen ingår övrigt förekommande arbetsuppgifter kopplade till regionens administrativa ansvar. Du kommer även att vara kontorets säkerhetsperson. Resor förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter, budget- och prognosarbete samt att självständigt genomföra ekonomiska analyser och uppföljningar. Dina administrativa förmågor är goda och du är duktig på att uttrycka dig på svenska i både tal och i skrift. Du är van att använda IT som stöd i ditt arbete.

Svenskt medborgarskap och körkort klass B är ett krav.

Meriterande

Det är meriterande med erfarenhet i fastighetsekonomi och fastighetsadministrativa system.

Personliga egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du serviceinriktad och van att arbeta självständigt med ett strukturerat arbetssätt. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och tar eget ansvar i ditt arbete. I rollen är det viktigt att du har ett stort intresse av förändrings- och förbättringsarbete.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning vid Fortifikationsverket är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidareanställning vid myndigheten innebär även att man blir krigsplacerad.

Kontaktpersoner

Enhetschef Linda Strandberg (tillbaka 16/8), tfn 010-444 46 70 eller rekryteringsspecialist Maria Walde (semester v 30-31), tfn 010-444 53 38.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Fackliga representanter

Eric Bergman, Ledarna

Tommy Eriksson, SEKO

Karin Alm, SACO

Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 16 augusti. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Aug 3    Exter Assistans AB    Ekonomiassistent
Dina arbetsuppgifter Vi söker efter en vikarierande ekonomiassistent på 50% med mycket goda kunskaper av Fortnox och Visma Lön. Du arbetar i ett företag med ca 20 anställda och hanterar diverse ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna berör huvudsakligen: - Löner - Fakturering - Bokföring - Avstämningar - Administration Som person ser vi gärna att du är självständig, noggrann och vågar ta egna initiativ. Du arbetar på kontoret i Lid... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vi söker efter en vikarierande ekonomiassistent på 50% med mycket goda kunskaper av Fortnox och Visma Lön.
Du arbetar i ett företag med ca 20 anställda och hanterar diverse ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna berör huvudsakligen:
- Löner
- Fakturering
- Bokföring
- Avstämningar
- Administration
Som person ser vi gärna att du är självständig, noggrann och vågar ta egna initiativ. Du arbetar på kontoret i Lidköping.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent och har mycket goda kunskaper i Fortnox.
Du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och goda kunskaper i Officepaketet.
Om företaget
Du söker tjänsten tillsammans med ett uppdaterat CV och skickar det till [email protected]
Om oss
Exter Assistans är ett företag som arbetar med personlig assistans i Lidköping. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Sep 2    Lidköpings kommun    Ekonomiassistent
Teknisk Service är den förvaltning på Lidköpings kommun som ansvarar för kommunens elnät, bredbandsnät, vatten, avlopp och renhållning. Förvaltningen har cirka 100 anställda med hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och kommunikation. Teknisk Service har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och erbjuda god service till medborgarna. Lidköping Elnät är liksom övriga energibranschen inne i en... Visa mer
Teknisk Service är den förvaltning på Lidköpings kommun som ansvarar för kommunens elnät, bredbandsnät, vatten, avlopp och renhållning. Förvaltningen har cirka 100 anställda med hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och kommunikation. Teknisk Service har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och erbjuda god service till medborgarna.

Lidköping Elnät är liksom övriga energibranschen inne i en spännande och mycket utvecklande period, då äldre teknik ska anpassas till framtidens krav när det gäller miljö, klimat och digitalisering. Lidköping Elnät är med sina ca 35 medarbetare en viktig del i att skapa ett hållbart samhälle. Enheten genomför stora och strategiskt viktiga investeringar för att möta framtidens krav och göra det möjligt för Lidköping kommun att växa.





Beskrivning
Lidköping Elnät söker en ekonomiadministratör till vår kundtjänst.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör håller du ihop det dagliga ekonomiarbetet på Elnäts avdelning för kundservice. Gruppen består av 7 medarbetare som tillsammans arbetar med att ge våra kunder en hög service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara: kundfakturering, hantering av in/utbetalningar och kravhantering. I arbetet ingår även att besvara allmänna elnätsfrågor. Kundkontakter sker huvudsakligen via telefon och mail. En viktig del i detta arbete är att aktivt delta i utvecklingen och förbättringen av processer och rutiner.



Kvalifikationer
Du är gymnasieekonom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt har några års erfarenhet från en liknande roll. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter samt arbetat inom eldistribution. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du är prestigelös och har ett eget driv där du ser utveckling och anpassning som en möjlighet till att påverka och medverka i enhetens utveckling. Då tjänsten innebär mycket kontakter, både interna och externa, förutsätter vi att du är kommunikativ, positiv och pedagogisk samt ser kundservice som en naturlig del av ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tillsvidareanställning. Heltid.

 

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Förvaltningsassistent Såtenäs

Ansök    Jul 21    Fortifikationsverket    Ekonomiassistent
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolit... Visa mer
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa!



Vi erbjuder

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Nu söker vi en förvaltningsassistent till Såtenäs!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som förvaltningsassistent kommer du att delta och stödja i budget- och prognosarbete samt hjälpa till med ekonomiska analyser och uppföljningar. Du kommer att hantera vår ekonomiadministration bland annat avseende leverantörsfakturor och kundfakturering. Arbetet innebär även viss avtalshantering och registerunderhåll i fastighetssystem. I rollen ingår övrigt förekommande arbetsuppgifter kopplade till regionens administrativa ansvar. Du kommer även att vara kontorets säkerhetsperson. Resor förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter, budget- och prognosarbete samt att självständigt genomföra ekonomiska analyser och uppföljningar. Dina administrativa förmågor är goda och du är duktig på att uttrycka dig på svenska i både tal och i skrift. Du är van att använda IT som stöd i ditt arbete.

Svenskt medborgarskap och körkort klass B är ett krav.

Meriterande

Det är meriterande med erfarenhet i fastighetsekonomi och fastighetsadministrativa system.

Personliga egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du serviceinriktad och van att arbeta självständigt med ett strukturerat arbetssätt. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och tar eget ansvar i ditt arbete. I rollen är det viktigt att du har ett stort intresse av förändrings- och förbättringsarbete.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning vid Fortifikationsverket är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidareanställning vid myndigheten innebär även att man blir krigsplacerad.

Kontaktpersoner

Enhetschef Linda Strandberg (tillbaka 16/8), tfn 010-444 46 70 eller rekryteringsspecialist Maria Walde (semester v 30-31), tfn 010-444 53 38.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Fackliga representanter

Eric Bergman, Ledarna

Tommy Eriksson, SEKO

Karin Alm, SACO

Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 16 augusti. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Ekonomiassistent till Make Webo AB i Lidköping

Ansök    Mar 3    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Har du ett sinne för siffror och vill utvecklas tillsammans med kunniga och kompetenta medarbetare? Har du intresse för ekonomi och vilja att ständigt utvecklas är detta en roll för dig. Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Make Webo AB i Lidköping. Här kommer du till ett hårt arbetande team som hjälps åt och alltid har kul på jobbet! Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden I rollen som ekonomi... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett sinne för siffror och vill utvecklas tillsammans med kunniga och kompetenta medarbetare? Har du intresse för ekonomi och vilja att ständigt utvecklas är detta en roll för dig. Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Make Webo AB i Lidköping. Här kommer du till ett hårt arbetande team som hjälps åt och alltid har kul på jobbet! Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
I rollen som ekonomiassistent är dina huvudsakliga uppgifter att hantera leverantörsreskontraflödet, kundreskontraflödet och lagerflödet. Rollen är bred och innefattar även att utföra utbetalningar efter gällande attestregler, utföra avstämningar samt medverka i bokslutsarbete. Vid behov kommer du även medverka i momsrapportering.


Dina huvudsakliga ansvarsområden


Leverantörsreskontraflödet
Kundreskontralödet
Lagerflödet
Utföra inbetalningar och utbetalningar
Medverka i bokslutsarbete


Arbetstider
Heltid, vardagar

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen skall du tidigare ha arbetat som ekonomiassistent i minst två år. Du har en fallenhet för att förstå ekonomiska flöden, inom kund- och leverantörsreskontra. Meriterande är om du tidigare arbetat i Visma. Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom ekonomi samt en eftergymnasial utbildning i redovisning.


Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt gärna ytterligare något europeiskt språk.


Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig och flexibel för arbetstoppar och säsongsvariation. Du har respekt för tidsramar och med din goda samarbetsförmåga hjälper du till där det behövs såväl inom grupp som inom bolaget som externt. Du är en glad och positiv person som bidrar till den goda stämningen på arbetsplatsen. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent

Ansökan
2021-03-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alexander Pihl, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Make Webo AB är ett växande företag som driver ett antal webbutiker inriktade på internationell handel. Företaget är en del av en större e-handelskoncern i Sverige, och i Lidköping arbetar ca 20 personer med bland annat packning och lager, marknad, webben, kundservice samt administration. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Apr 16    Lidköpings kommun    Ekonomiassistent
Service omfattar områdena Fastighet & Park, Måltid & Lokalvård, Gator & Drift samt Projekt & Bygga Vår uppgift är att stödja kommunens kärnverksamheter samt kommunens medborgare inom dessa områden med en god och kostnadseffektiv service. Inom Service arbetar cirka 400 kunniga och drivna medarbetare. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i en förvaltning med en god anda och i en kommun som månar om och satsar på sina anställda. Beskrivni... Visa mer
Service omfattar områdena Fastighet & Park, Måltid & Lokalvård, Gator & Drift samt Projekt & Bygga Vår uppgift är att stödja kommunens kärnverksamheter samt kommunens medborgare inom dessa områden med en god och kostnadseffektiv service. Inom Service arbetar cirka 400 kunniga och drivna medarbetare. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i en förvaltning med en god anda och i en kommun som månar om och satsar på sina anställda.



Beskrivning
Vi söker en ekonomiadministratör till Stab & Utveckling, Service.

Ditt ansvar är att vara ett kvalificerat ekonomiadministrativt stöd inom förvaltningen.

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för leverantörsfakturor, intern och extern fakturering, avstämningar och omföringar, utbetalningar samt andra administrativa uppdrag. Du har dagligen kontakt med interna och externa kunder. Du kommer att ingå i förvaltningens ekonomifunktion och kommunövergripande nätverk för ekonomiadministratörer. Du kommer även att jobba med viss avtalsuppföljning och vara förvaltningens inköpssamordnare.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial examen med inriktning mot ekonomi samt erfarenhet av ekonomiadministration. Du ska ha goda kunskaper i Officeprogrammen. Har du arbetat i systemen Raindance och Navision så är det meriterande. Likaså är erfarenhet från politisk styrd organisation en merit.

Vi ser att du är en person med idéer och nytänkande samt har en positiv grundsyn. Som person är du självgående, ansvarstagande, noggrann, sifferintresserad och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga. Du tycker om struktur, ordning och reda. Du är serviceinriktad och har förmåga att hjälpa andra samt leverera lösningar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor
Tjänsten är en heltidstjänst och sträcker sig i första hand  till 2021-12-31.
Du ska ha ett aktivt bank-ID 




Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Ekonomi-/Arkivassistent Lidköping Energi

Ansök    Feb 25    Lidköping Energi AB    Ekonomiassistent
Är du en organiserad person med intresse för ekonomi-, arkiv-, kundtjänstfrågor samt personaladministration? Vill du vara med och bidra till Lidköping Energi AB:s framgångar? I denna roll får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag! Vad innebär jobbet? Som ekonomi/arkivassistent arbetar du med administration av företagets ekonomi, såsom fakturering, bokföring, skattefrågor och rapportering... Visa mer
Är du en organiserad person med intresse för ekonomi-, arkiv-, kundtjänstfrågor samt personaladministration? Vill du vara med och bidra till Lidköping Energi AB:s framgångar? I denna roll får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb.

Sök redan idag!

Vad innebär jobbet?

Som ekonomi/arkivassistent arbetar du med administration av företagets ekonomi, såsom fakturering, bokföring, skattefrågor och rapportering. Vi håller på att byta ekonomisystem till Raindance och ser det som en fördel om du har erfarenhet eller utbildning inom detta. Tjänsten är inte en ren ekonomitjänst utan i arbetet ingår även arkiv och arkivhantering inklusive GDPR och att hjälpa till med kundtjänstarbete och personaladministration.

I den här rollen kan du vid behov även få bistå VD som VD-sekreterare. Du kommer att ingå i ett team om tre medarbetare och tillhöra ekonomiavdelningen. Företaget med lokaler är belägna i Lidköping.

Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av:

* ekonomiarbete eller har utbildning inom ekonomi

* erfarenhet av eller utbildning inom ekonomisystemet Raindance och excel

* arkivhantering, arkivprogram och hantering av offentliga handlingar och GDPR-arbete

* kundtjänst och kundfakturering

* personaladministration

* arbete i den kommunala sektorn och då specifikt kommunala bolag.

* arbete som VD sekreterare/styrelsesekreterare

Vem söker vi?

Till rollen som ekonomi/arkivassistent söker vi dig som är en organiserad och driven person. Du motiveras av möjligheten att kunna bidra inom olika områden och att få bli en viktig pusselbit i teamet. Du har erfarenhet av liknande arbete och har arbetat med något eller några delar inom ekonomi/arkivhantering/personaladministration på ett bolag med motsvarade storlek.

Vad kan Lidköping Energi AB erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en verksamhet som kombinerar hög kompetens med en vilja att ständigt utvecklas. För att du ska kunna växa i just din roll, och samtidigt hjälpa oss att växa som företag, uppmuntrar vi till fortbildning. Vi bedriver vårt arbete utifrån våra värdeord: ansvar, respekt, professionalitet och engagemang.

Vänta inte med din ansökan - urval kan komma att ske under ansökningsperioden.

Om Lidköping Energi AB

Lidköping Energi är ett modernt och hållbart energibolag, med professionella och engagerade anställda. På uppdrag av kommunen förser vi vår stad med driftsäker och klimatsmart fjärrvärme som framställs av avfallsprodukter, ett smart sätt att tillvarata en restprodukt som annars inte skulle komma till nytta. Strävan att bidra till ett hållbart samhälle och skapa kostnadseffektiva och uthålligt energisystem genomsyrar hela bolaget. Vi känner ett stort ansvar för det samhälle vi verkar och lever i, för Lidköping, och är stolta över att vi bidrar till att göra Lidköping till en mer hållbar stad. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till spännande uppdrag i Lidköping!

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett mycket trevligt företag beläget i Lidköping. Här välkomnas du till en a... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett mycket trevligt företag beläget i Lidköping. Här välkomnas du till en arbetsplats med god stämning, trevliga kollegor och härligt arbetsklimat. I din roll som ekonomiassistent ingår arbetsuppgifter som fakturering till kund, registervård, filhantering, påminnelsehantering och inkasso, kundinbetalningar samt vara behjälplig vid frågor från kunderna via telefon och mail. Du kommer att arbeta mycket i Excel samt hantera filer i Dynamics 365.

Detta är en konsultanställning initialt men för rätt person är ambitionen att bli anställd hos kunden längre fram. Vill du bli en del av ett varmt, kompetent och trevligt team där du dessutom får växa och utvecklas i din roll tar jag med glädje emot din ansökan!

Vem söker vi till denna roll?
Vi ser att du som söker har arbetat minst ett par år med ekonomi och vill fortsätta utvecklas inom detta! Vi tror också att du verkligen tycker om att arbeta med ekonomi samt är prestigelös och engagerad i ditt arbete.

Vidare tror vi att du är lyhörd, social och trivs med att arbeta tillsammans med andra.
Då kontoret präglas av värme och gemenskap kommer du snabbt in i gruppen och får en rolig och stimulerande arbetsdag.

Du erbjuds
Du erbjuds en rolig roll med spännande arbetsuppgifter på ett företag i en intressant bransch. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kunden. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Järvholm på [email protected] Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Visa mindre

Vi söker nu en ekonom till Lidköping

Ansök    Feb 3    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en ekonom till vår kund i Lidköping. Vill du ha ett utvecklande arbete inom ekonomi där du får vara med och påverka? Är du en lagspelare som gillar utveckling och är analytisk? Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi med minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomi? Är du dessutom driven, lösningsorienterad och analytisk? Då är tjänsten som ekonom hos vår kund helt rätt för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd h... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonom till vår kund i Lidköping. Vill du ha ett utvecklande arbete inom ekonomi där du får vara med och påverka? Är du en lagspelare som gillar utveckling och är analytisk? Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi med minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomi? Är du dessutom driven, lösningsorienterad och analytisk? Då är tjänsten som ekonom hos vår kund helt rätt för dig!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Följande arbetsuppgifter kommer förekomma:


Fakturering till kund
Registervård (mest i D365 och lite i J4) 
Filhantering (Kontroll och säkerställning av att filer in till och ut från ekonomisystemet är korrekta och fungerar som de ska)
Påminnelse/Inkasso
Svara på mail
Telefon (Kundfakturaväxeln)
Underlag till bokslut och bokföring av intäkter vid månads/årsbokslut


Arbetstider
Heltid

Kvalifikationer
Här behöver du;


3-5 års erfarenhet av arbete som ekonom.
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
Goda Excel kunskaper. 
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi 

Meriterande men inte ett krav utbildning från högskola/universitet med inriktning mot ekonomi. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
3-5 års erfarenhet av relevant ekonomiarbete (lönehantering, bokslut, analyser).

Ansökan
2021-02-21. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alexander Pihl, konsultchef, [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Handläggare till Transportflygenheten, Skaraborgs flygflottilj F7

Ansök    Sep 4    Försvarsmakten    Ekonomiassistent
Nu söker Skaraborgs flygflottilj F7 en handläggare till Transportflygenheten (TpFE). Befattningen är placerad på Såtenäs och din närmast arbetgrupp består av 12 befattningar. Arbetsgruppen samordnar verksamheten inom Transportflygenheten och omfattar chef och ställföreträdande chef, förbandsekonom, planerare och stabsassistenter. Arbetsuppgifter Som handläggare på Transportflygenheten kommer du att ingå i enhetens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta med p... Visa mer
Nu söker Skaraborgs flygflottilj F7 en handläggare till Transportflygenheten (TpFE). Befattningen är placerad på Såtenäs och din närmast arbetgrupp består av 12 befattningar. Arbetsgruppen samordnar verksamheten inom Transportflygenheten och omfattar chef och ställföreträdande chef, förbandsekonom, planerare och stabsassistenter.

Arbetsuppgifter
Som handläggare på Transportflygenheten kommer du att ingå i enhetens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta med planering och budgetering, ekonomiuppföljning och beslutsberedning. Du kommer även bistå med andra administrativa uppgifter som faller inom arbetsgruppens område. Vidare kommer du att arbeta med fakturahantering, intern och extern, samt bistå vid inköp och med internutbildning.

Kvalifikationer


• Treårig gymnasial utbildning gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande
• God datorvana med goda kunskaper i Office-paketet, och särskilt inom Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
• Du måste uppfylla kraven för krigsplacering och kunna delta i övningar och insatser
• Körkort B

Meriterande



• Erfarenhet av arbete med ekonomi
• Eftergymnasial utbildning
• Kunskaper om Försvarsmaktens ekonomisystem
• Erfarenhet av SAP

Personliga egenskaper
Då vår verksamhet är skiftande och varierad är du flexibel och kan arbeta väl i grupp. Du är självgående och strukturerad och har förmåga att leverera. Du har god förmåga att prioritera när det krävs.

Du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid/Varaktighet
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Övrigt
Tjänsten innebär krav på fysisk förmåga samt deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen.

Arbetsort
Såtenäs

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta:
Stf stabschef Jesper Bergling, 070-886 98 89
Förbandsekonom, Anna Ottosson, 0510-47 74 18

Fackliga representanter:
OFR/O, Jan Möller, tfn 0704 – 61 44 00
OFR/S, Per Gunnarsson, tfn 0510 - 47 77 08
SACO, Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63
SEKO, Kurt Ragnarsson, tfn 0510 - 47 78 78

Välkommen med din ansökan senast 2019-09-29. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.



--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

På Skaraborgs flygflottilj, F 7, baserar två Gripendivisioner för insats och utbildning av svenska och utländska Gripenpiloter. Med Tp-84 Hercules genomför vi nationella och internationella transportinsatser. Våra radarspanings- och signalspaningsflygplan baserar på Malmen medan statsflyget baserar på Arlanda för transport av Hovet och regeringen. F 7 genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter. Vi ansvarar även för Gripensupporten i Thailand och för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till spännande uppdrag i Lidköping!

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett mycket trevligt företag beläget i Lidköping. Här välkomnas du till en a... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett mycket trevligt företag beläget i Lidköping. Här välkomnas du till en arbetsplats med god stämning, trevliga kollegor och härligt arbetsklimat. I din roll som ekonomiassistent ingår arbetsuppgifter som fakturering till kund, registervård, filhantering, påminnelsehantering och inkasso, kundinbetalningar samt vara behjälplig vid frågor från kunderna via telefon och mail. Du kommer att arbeta mycket i Excel samt hantera filer i Dynamics 365.

Detta är en konsultanställning initialt men för rätt person är ambitionen att bli anställd hos kunden längre fram. Vill du bli en del av ett varmt, kompetent och trevligt team där du dessutom får växa och utvecklas i din roll tar jag med glädje emot din ansökan!

Vem söker vi till denna roll?
Vi ser att du som söker har arbetat minst ett par år med ekonomi och vill fortsätta utvecklas inom detta! Vi tror också att du verkligen tycker om att arbeta med ekonomi samt är prestigelös och engagerad i ditt arbete.

Vidare tror vi att du är lyhörd, social och trivs med att arbeta tillsammans med andra.
Då kontoret präglas av värme och gemenskap kommer du snabbt in i gruppen och får en rolig och stimulerande arbetsdag.

Du erbjuds
Du erbjuds en rolig roll med spännande arbetsuppgifter på ett företag i en intressant bransch. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kunden. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Järvholm på [email protected] Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Visa mindre