Lediga jobb som Key account manager i Lidköping

Se lediga jobb som Key account manager i Lidköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lidköping som finns hos arbetsgivaren.

Esska of Sweden söker Key Account Manager till Lidköping

Företagsinformation Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser. Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för b... Visa mer
Företagsinformation
Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser.
Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för bebisar och små barn under de första faserna i livet. De är gjorda för att hålla länge, samma synsätt som genomsyrar vårt varumärke. Tillsammans med våra tankar om minskat klimatavtryck, mot snabba trender och överkonsumtion, gör detta oss till ett tidlöst företag. Vi är pålitliga, långsiktiga och gör det enklare för människor att bidra till ett mer hållbart samhälle.
Besök gärna vår hemsida www.esska.nu


Tjänstebeskrivning
Är du en person som vill vara delaktig i ett företag som förmedlar omtanke till både barn och föräldrar? Har du dessutom relationskapande försäljning som en del av ditt DNA? I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?
I takt med företagets utveckling söker vi nu en affärsinriktad och relationsbyggande Key Account Manager som vill vara med och driva den fortsatta tillväxtresa som är planerad såväl i Sverige som i övriga Europa.

I din roll ansvarar du för hela säljprocessen från order till leverans. Du arbetar mot företagets slutkunder externt och internt samarbetar du tätt tillsammans med VD ihop med övriga avdelningar. I samarbetet med återförsäljare har du hand om förhandlingar, nyhetspresentationer, införsäljning, offertberedning och orderberedning i kombination med att du aktivt söker upp nya kunder. Som en del av detta sker kundbesök samt mässdeltagande både i Sverige och övriga delar av Europa.
Du känner dig dessutom bekväm i att utföra både marknads och omvärldsanalyser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk försäljning samt försäljning mot internationella marknader. Har du dessutom erfarenheter av att jobba mot svensk dagligvaruhandel alternativt tillverkande industri är det meriterande men inget krav.
Som person är du positiv, lojal, målmedveten och har ett mycket gott affärsmannaskap. Du är drivande i din roll och bygger goda relationer både internt och externt genom att vara lyhörd och lösningsfokuserad. Du har en god kommunikativ förmåga i kombination med ett ödmjukt kravställande och prestigelöst sätt att vara. Du har som mål att i den mån det är möjligt alltid överträffa kundens förväntningar.
Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Kunskaper inom andra språk såsom franska och tyska är meriterande. Vidare har du även körkort B vilket är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?

Esska är ett framgångsrikt företag i branschen med en lång historia och en spännande framtid framför sig. Då företaget arbetar aktivt med att utöka sina marknadsandelar i Europa, samt även genomgår en varumärkesresa, finns det intressanta utmaningar och utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du jobbar med frihet under eget ansvar. Sist men inte minst får du även möjlighet att vara en del av ett socialt ansvarstagande företag med en familjär stämning.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 31 januari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Esska of Sweden söker Key Account Manager till Lidköping

Företagsinformation Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser. Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för b... Visa mer
Företagsinformation
Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser.
Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för bebisar och små barn under de första faserna i livet. De är gjorda för att hålla länge, samma synsätt som genomsyrar vårt varumärke. Tillsammans med våra tankar om minskat klimatavtryck, mot snabba trender och överkonsumtion, gör detta oss till ett tidlöst företag. Vi är pålitliga, långsiktiga och gör det enklare för människor att bidra till ett mer hållbart samhälle.
Besök gärna vår hemsida www.esska.nu


Tjänstebeskrivning
Är du en person som vill vara delaktig i ett företag som förmedlar omtanke till både barn och föräldrar? Har du dessutom relationskapande försäljning som en del av ditt DNA? I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?
I takt med företagets utveckling söker vi nu en affärsinriktad och relationsbyggande Key Account Manager som vill vara med och driva den fortsatta tillväxtresa som är planerad såväl i Sverige som i övriga Europa.

I din roll ansvarar du för hela säljprocessen från order till leverans. Du arbetar mot företagets slutkunder externt och internt samarbetar du tätt tillsammans med VD ihop med övriga avdelningar. I samarbetet med återförsäljare har du hand om förhandlingar, nyhetspresentationer, införsäljning, offertberedning och orderberedning i kombination med att du aktivt söker upp nya kunder. Som en del av detta sker kundbesök samt mässdeltagande både i Sverige och övriga delar av Europa.
Du känner dig dessutom bekväm i att utföra både marknads och omvärldsanalyser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk försäljning samt försäljning mot internationella marknader. Har du dessutom erfarenheter av att jobba mot svensk dagligvaruhandel alternativt tillverkande industri är det meriterande men inget krav.
Som person är du positiv, lojal, målmedveten och har ett mycket gott affärsmannaskap. Du är drivande i din roll och bygger goda relationer både internt och externt genom att vara lyhörd och lösningsfokuserad. Du har en god kommunikativ förmåga i kombination med ett ödmjukt kravställande och prestigelöst sätt att vara. Du har som mål att i den mån det är möjligt alltid överträffa kundens förväntningar.
Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Kunskaper inom andra språk såsom franska och tyska är meriterande. Vidare har du även körkort B vilket är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?

Esska är ett framgångsrikt företag i branschen med en lång historia och en spännande framtid framför sig. Då företaget arbetar aktivt med att utöka sina marknadsandelar i Europa, samt även genomgår en varumärkesresa, finns det intressanta utmaningar och utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du jobbar med frihet under eget ansvar. Sist men inte minst får du även möjlighet att vara en del av ett socialt ansvarstagande företag med en familjär stämning.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 16 januari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Key Account Manager Lidköping

Ansök    Jan 18    NWT Media AB    Key account manager
I rollen som Key Account Manager på NWT Media AB har du en nyckelroll för att säkra NWT:s roll på den svenska mediemarknaden. Din främsta arbetsuppgift blir att rådgivande och utveckla stora och strategiskt viktiga kunders affärer genom kontinuerlig kontakt. Du erbjuds här: Som Key account manager är det av största vikt att du säkerställer goda relationer och progressivitet hos våra nyckelkunder. Det innefattar säkerställande av resultat, kvalitet och... Visa mer
I rollen som Key Account Manager på NWT Media AB har du en nyckelroll för att säkra NWT:s roll på den svenska mediemarknaden.

Din främsta arbetsuppgift blir att rådgivande och utveckla stora och strategiskt viktiga kunders affärer genom kontinuerlig kontakt.

Du erbjuds här:
Som Key account manager är det av största vikt att du säkerställer goda relationer och progressivitet hos våra nyckelkunder. Det innefattar säkerställande av resultat, kvalitet och kundnöjdhet.

Du jobbar mot uppsatta mål och förväntningar.

Du bearbetar och utvecklar befintliga kunder samt analyserar, skapar och lyfter fram nya ”key accounts”. Du jobbar även med Best practice-lösningar och projektledning.

Externa möten och kontaktytor kommer att krävas vid behov för att skapa framgång i projekten och för att nå uppsatta mål inom de olika branscherna.

Du har:
Vi söker dig med stort intresse för försäljning och marknadsföring och som har ett mål- och resultatinriktat fokus. Du har förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande. Med ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och social kompetens kommer du att lyckas. Ett gediget kontaktnät i Skaraborgsregionen är önskvärt. B-körkort erfordras.

Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta försäljningschef Lars Fredriksson, telefon 070-53 106 75, [email protected]

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Lidköping. Vi tillämpar provanställning.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2022-02-05, vi kommer att hålla urval löpande. Visa mindre

Senior Key Account Manager B2B

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovati... Visa mer
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden.

Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Vi söker en säljdriven:
Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping
 
Vi tar oss framåt – följer du med?
 
Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning och kundkontakter för samtliga kunder inom B2B.
 
Det är en heltidstjänst med tillsvidareanställning (med 6 mån provanställning) och med placering på Fazer Kvarn i Lidköping. Rollen ingår i Fazer Kvarns ledningsgrupp. Du rapporterar till VP på Fazer Kvarn.
 
Varför ska du välja Fazer?
 
Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa. Vi på Fazer Lifestyle Foods vill ha en kultur av mångfald och inkludering där alla anställda kan uppleva en jämställd arbetsgemenskap med motiverande, respektfull och säker arbetsmiljö.
Fazer Kvarn har haft en stark tillväxt de senaste åren och kommer ha fortsatt högt fokus på lönsam tillväxt både på den svenska marknaden och exportmarknaden. Som Senior KAM får du en viktig roll att tillsammans med teamet driva denna tillväxt.

Vad bidrar du med till teamet?
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har 5 års arbetserfarenhet inom en liknande roll inom sälj och en relevant högskoleutbildning.
 
Du förstår vikten av vårt kundfokus och har kloka insikter om konsumenternas behov och hur marknaden utvecklas. Detta kombineras med en djup kunskap inom sälj och kundrelationer.
 
Vi arbetar bäst tillsammans och du drivs av en stark teamkänsla där du är driven och bra på att inspirera och motivera andra.
Du har erfarenhet av att driva projekt, är pålitlig och arbetar strukturerat. I tal och skrift är du flytande i både svenska och engelska och besitter goda datorkunskaper.
 
 
Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu!
 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Esska of Sweden söker Key Account Manager till Lidköping

Företagsinformation Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser. Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för b... Visa mer
Företagsinformation
Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser.
Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för bebisar och små barn under de första faserna i livet. De är gjorda för att hålla länge, samma synsätt som genomsyrar vårt varumärke. Tillsammans med våra tankar om minskat klimatavtryck, mot snabba trender och överkonsumtion, gör detta oss till ett tidlöst företag. Vi är pålitliga, långsiktiga och gör det enklare för människor att bidra till ett mer hållbart samhälle.
Besök gärna vår hemsida www.esska.nu


Tjänstebeskrivning
Är du en person som vill vara delaktig i ett företag som förmedlar omtanke till både barn och föräldrar? Har du dessutom relationskapande försäljning som en del av ditt DNA? I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?
I takt med företagets utveckling söker vi nu en affärsinriktad och relationsbyggande Key Account Manager som vill vara med och driva den fortsatta tillväxtresa som är planerad såväl i Sverige som i övriga Europa.

I din roll ansvarar du för hela säljprocessen från order till leverans. Du arbetar mot företagets slutkunder externt och internt samarbetar du tätt tillsammans med VD ihop med övriga avdelningar. I samarbetet med återförsäljare har du hand om förhandlingar, nyhetspresentationer, införsäljning, offertberedning och orderberedning i kombination med att du aktivt söker upp nya kunder. Som en del av detta sker kundbesök samt mässdeltagande både i Sverige och övriga delar av Europa.
Du känner dig dessutom bekväm i att utföra både marknads och omvärldsanalyser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk försäljning samt försäljning mot internationella marknader. Har du dessutom erfarenheter av att jobba mot svensk dagligvaruhandel alternativt tillverkande industri är det meriterande men inget krav.
Som person är du positiv, lojal, målmedveten och har ett mycket gott affärsmannaskap. Du är drivande i din roll och bygger goda relationer både internt och externt genom att vara lyhörd och lösningsfokuserad. Du har en god kommunikativ förmåga i kombination med ett ödmjukt kravställande och prestigelöst sätt att vara. Du har som mål att i den mån det är möjligt alltid överträffa kundens förväntningar.
Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Kunskaper inom andra språk såsom franska och tyska är meriterande. Vidare har du även körkort B vilket är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?

Esska är ett framgångsrikt företag i branschen med en lång historia och en spännande framtid framför sig. Då företaget arbetar aktivt med att utöka sina marknadsandelar i Europa, samt även genomgår en varumärkesresa, finns det intressanta utmaningar och utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du jobbar med frihet under eget ansvar. Sist men inte minst får du även möjlighet att vara en del av ett socialt ansvarstagande företag med en familjär stämning.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 16 januari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Senior Key Account Manager B2B

Vi söker en säljdriven: Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping   Vi tar oss framåt – följer du med?   Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning oc... Visa mer
Vi söker en säljdriven:
Senior Key Account Manager B2B, Fazer Kvarn Lidköping
 
Vi tar oss framåt – följer du med?
 
Som Senior Key Account Manager B2B så kommer du ha kundansvar för våra B2B kunder i Sverige. Du kommer även ansvara för ett mindre säljteam vars främsta uppgift är att skapa tillväxt genom att sälja kvarnens industriprodukter till den svenska livsmedelsindustrin och på export. Rollen ansvarar för försäljning, lönsamhet, nykundsbearbetning och kundkontakter för samtliga kunder inom B2B.
 
Det är en heltidstjänst med tillsvidareanställning (med 6 mån provanställning) och med placering på Fazer Kvarn i Lidköping. Rollen ingår i Fazer Kvarns ledningsgrupp. Du rapporterar till VP på Fazer Kvarn.
 
Varför ska du välja Fazer?
 
Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa. Vi på Fazer Lifestyle Foods vill ha en kultur av mångfald och inkludering där alla anställda kan uppleva en jämställd arbetsgemenskap med motiverande, respektfull och säker arbetsmiljö.
Fazer Kvarn har haft en stark tillväxt de senaste åren och kommer ha fortsatt högt fokus på lönsam tillväxt både på den svenska marknaden och exportmarknaden. Som Senior KAM får du en viktig roll att tillsammans med teamet driva denna tillväxt.

Vad bidrar du med till teamet?
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har 5 års arbetserfarenhet inom en liknande roll inom sälj och en relevant högskoleutbildning.
 
Du förstår vikten av vårt kundfokus och har kloka insikter om konsumenternas behov och hur marknaden utvecklas. Detta kombineras med en djup kunskap inom sälj och kundrelationer.
 
Vi arbetar bäst tillsammans och du drivs av en stark teamkänsla där du är driven och bra på att inspirera och motivera andra.
Du har erfarenhet av att driva projekt, är pålitlig och arbetar strukturerat. I tal och skrift är du flytande i både svenska och engelska och besitter goda datorkunskaper.
 
 
Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu!
 


Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden.

Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Esska of Sweden söker Key Account Manager till Lidköping

Företagsinformation Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser. Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för b... Visa mer
Företagsinformation
Esska of Sweden är Nordens enda och ledande tillverkare av nappar till barn. Vi designar och tillverkar innovativa barnprodukter för såväl eget varumärke som till andras. Vi utvecklar och erbjuder trygga och attraktiva kvalitetsprodukter, nära kroppen. För en hållbar, aktiv vardag genom barnets utvecklingsfaser.
Med djup erfarenhet och genuin omtanke, samt mod att utmana normer, erbjuder vi ärliga, praktiska och vänliga produkter för bebisar och små barn under de första faserna i livet. De är gjorda för att hålla länge, samma synsätt som genomsyrar vårt varumärke. Tillsammans med våra tankar om minskat klimatavtryck, mot snabba trender och överkonsumtion, gör detta oss till ett tidlöst företag. Vi är pålitliga, långsiktiga och gör det enklare för människor att bidra till ett mer hållbart samhälle.
Besök gärna vår hemsida www.esska.nu


Tjänstebeskrivning
Är du en person som vill vara delaktig i ett företag som förmedlar omtanke till både barn och föräldrar? Har du dessutom relationskapande försäljning som en del av ditt DNA? I så fall är det kanske du som blir vår nya kollega?
I takt med företagets utveckling söker vi nu en affärsinriktad och relationsbyggande Key Account Manager som vill vara med och driva den fortsatta tillväxtresa som är planerad såväl i Sverige som i övriga Europa.

I din roll ansvarar du för hela säljprocessen från order till leverans. Du arbetar mot företagets slutkunder externt och internt samarbetar du tätt tillsammans med VD ihop med övriga avdelningar. I samarbetet med återförsäljare har du hand om förhandlingar, nyhetspresentationer, införsäljning, offertberedning och orderberedning i kombination med att du aktivt söker upp nya kunder. Som en del av detta sker kundbesök samt mässdeltagande både i Sverige och övriga delar av Europa.
Du känner dig dessutom bekväm i att utföra både marknads och omvärldsanalyser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk försäljning samt försäljning mot internationella marknader. Har du dessutom erfarenheter av att jobba mot svensk dagligvaruhandel alternativt tillverkande industri är det meriterande men inget krav.
Som person är du positiv, lojal, målmedveten och har ett mycket gott affärsmannaskap. Du är drivande i din roll och bygger goda relationer både internt och externt genom att vara lyhörd och lösningsfokuserad. Du har en god kommunikativ förmåga i kombination med ett ödmjukt kravställande och prestigelöst sätt att vara. Du har som mål att i den mån det är möjligt alltid överträffa kundens förväntningar.
Du är van att använda svenska och engelska professionellt i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet då detta krävs för att klara av alla delar av jobbet. Kunskaper inom andra språk såsom franska och tyska är meriterande. Vidare har du även körkort B vilket är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?

Esska är ett framgångsrikt företag i branschen med en lång historia och en spännande framtid framför sig. Då företaget arbetar aktivt med att utöka sina marknadsandelar i Europa, samt även genomgår en varumärkesresa, finns det intressanta utmaningar och utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Vill du vara en del av det så erbjuder vi dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du i din roll blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du jobbar med frihet under eget ansvar. Sist men inte minst får du även möjlighet att vara en del av ett socialt ansvarstagande företag med en familjär stämning.

Låter det intressant?

Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan redan idag!
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryterare Ivo Skiljo 0707-85 86 21. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 16 januari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Business Developer till InQuire! ????

Ansök    Okt 27    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.

TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Rollen utgår från valfri plats i Sverige, dock lämpligast i Lidköping, där InQuire idag har sitt huvudkontor som man kommer besöka 1-2 dagar i veckan.

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från transport/logistikbranschen
- Eftergymnasial utbildning


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Business Development Manager till InQuire! ????

Ansök    Nov 10    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.



TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Lidköping med omnejd. InQuire idag har sitt huvudkontor i Lidköping som man kommer besöka ett par gånger i månaden.

Vi söker dig med:

- Arbetslivserfarenhet inom liknande område
- Högskoleutbildning (alternativt ytterligare erfarenhet inom området)
- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Business Developer till InQuire! ????

Ansök    Okt 18    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.

TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Rollen utgår från valfri plats i Sverige, dock lämpligast i Lidköping, där InQuire idag har sitt huvudkontor som man kommer besöka 1-2 dagar i veckan.

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från transport/logistikbranschen
- Eftergymnasial utbildning


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Business Developer till InQuire! ????

Ansök    Okt 21    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.

TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Rollen utgår från valfri plats i Sverige, dock lämpligast i Lidköping, där InQuire idag har sitt huvudkontor som man kommer besöka 1-2 dagar i veckan.

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från transport/logistikbranschen
- Eftergymnasial utbildning


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Business Developer till InQuire! ????

Ansök    Okt 24    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.

TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Rollen utgår från valfri plats i Sverige, dock lämpligast i Lidköping, där InQuire idag har sitt huvudkontor som man kommer besöka 1-2 dagar i veckan.

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från transport/logistikbranschen
- Eftergymnasial utbildning


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Key Account Manager B2B Export, Fazer Kvarn Lidköping

Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer ... Visa mer
Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer first approach and innovations to create the sustainable food solutions of the future. The Group focuses on fast-moving consumer goods, operates in eight countries and exports to around 40 countries. In 2019, Fazer Group had net sales of 1.1 billion euros and almost 9,000 employees. Fazer’s operations comply with ethical principles that are based on the Group’s values and the UN Global Compact.
Northern Magic. Made Real.

Key Account Manager B2B Export,  Fazer Kvarn Lidköping
Fazer Lifestyle Foods, Mills Sweden
 
Be part of the future of food

As Key Account Manager, export you will be responsible for the sales of Milling products to your dedicated B2B customers in mainly international markets. You will prepare sales plans and search for new leads and opportunities to increase sales. You will act as account manager to ensure close partnership and active collaboration with your customers and acquire new customers, as well as monitor customer needs, products and trends in relevant markets. You will lead assigned customer negotiations (pricing, trade terms, assortment and etc.). You will maintain and admin product information in the systems and participate in other back-office and customer service tasks as needed. You will cooperate closely with the Milling organization in Sweden but also Finland, e.g. Export team, logistics, production, product development and controlling.
 
You will participate in external Business Sweden and Finland events. The position requires frequent Travelling
The position will be located in Lidköping and you will report to Head of B2B sales Mills Sweden.
 
Why choose Fazer?

It starts with the people. You’ll be working in a supportive and welcoming environment, surrounded by colleagues who will inspire you to be your best. In this position you will have a unique opportunity to help build our export sales and develop our new growth strategy. On top of inspiring work and a supportive environment you will have the possibility to grow and develop your skills with us.
What you’ll bring to the team

In order to be successful in this role you have experience in Key Account Management and Sales, B2B, in an international environment and experience from export business.
It is an asset if you have a bachelor’s degree in Business Administration and/or marketing. You have good understanding in ability to manage business with various types of customers, have an ability to see and act on business opportunity.
You are fluent in English and Swedish are preferable.
 
You have a proven track record of past success. You have excellent sales and negotiation skills. Result achievement is your greatest motivator. You have an ability to lead and improve the business processes. As a person, you are determined, ambitious, responsible, energetic, open minded with a positive attitude with strong organizational and analytical skills. You are also a great communicator and team player.
 
Any questions? For more information contact 
Head of B2B Sales Mills Sweden Klas Johansson  [email protected]  0510-86003
HR Manager Susanne Ekblom Renström [email protected]  0510-86009
 
In this position Fazer works with Executive Recruitment.
Are you the right candidate? Due to GDPR, we cannot receive applications via mail, please apply via the link in the ad.
PLEASE SEND US YOUR APPLICATION (CV AND LETTER) IN ENGLISH.
 
Ready for a great tasting job? Apply now
 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Business Developer till InQuire! ????

Ansök    Okt 14    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.

TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Rollen utgår från valfri plats i Sverige, dock lämpligast i Lidköping, där InQuire idag har sitt huvudkontor som man kommer besöka 1-2 dagar i veckan.

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från transport/logistikbranschen
- Eftergymnasial utbildning


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Business Developer till InQuire! ????

Ansök    Okt 6    Wrknest AB    Key account manager
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag. Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande l... Visa mer
Detta är rollen för dig som har intresse för logistik- och transportbranschen, med fokus på leveranser och kundrelationer, och vill använda dina kunskaper till att förändra den som den ser ut idag.

Det 55 personer stora bolaget InQuire jobbar tillsammans med flera branschledande kunder utifrån värdeorden TILLSAMMANS och HÅLLBARHET, där de båda syftar till att i alla led hålla en hög nivå av medmänsklighet såväl som miljömedvetenhet. Detta skapar ledande leveranslösningar som förändrar branschen i grunden!

Om tjänsten

Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för InQuire en självklarhet - de kallar det för Happy Delivery. Nu söker vi efter en stjärna som kan säkerställa deras leveranser och bli deras nästa Business Developer.

TILLSAMMANS

Det övergripande ansvaret i rollen innebär att utveckla relationerna med företagets små och stora kunder, samt vara en intern länk till Processägarna för att säkerställa att alla processer levereras enligt avtal. Detta kan exempelvis innefatta allt ifrån uppföljningsmöten, fysiska besök hos kunder och leverantörer samt förbättringsaktiviteter. I rollen ingår att kravställa internt mot Processägarna gällande exempelvis processer kopplat till hur orderflöden, leveransplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt ansvar är att säkerställa att kunden får det som avtalas och rapporterar detta löpande till kund och internt. Finns det utrymme för förbättringar så driver man det arbetet tillsammans med Processägarna. Rollen passar dig som drivs av att skapa nöjda kunder och säkerställa leverans av högsta kvalité.

HÅLLBARHET

Du kommer få utlopp för ditt brinnande intresse och vilja att bidra till ett systemskifte mot en mer hållbar transportbransch, både vad gäller de sociala och miljömässiga frågorna. I dina nära relationer med kunder kommer du engagera och motivera dem att jobba aktivt och målinriktat för att tillsammans vara i spetsen inom CSR-frågor.

Tjänsteresor

Rollen innebär resor ca varannan vecka inom Norden, men främst i Sverige. Övernattningar kan vara nödvändiga i tjänsten.

Plats

Rollen utgår från valfri plats i Sverige, dock lämpligast i Lidköping, där InQuire idag har sitt huvudkontor som man kommer besöka 1-2 dagar i veckan.

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av kundrelationer och kundprojekt
- Erfarenhet av en roll där du kravställt internt och är van vid samarbete
- Hög kompetens inom PowerPoint, Word och Excel, samt en förståelse för nyckeltal
- Mycket goda språkkunskaper i svenska eller norska, samt engelska
- B-körkort


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från transport/logistikbranschen
- Eftergymnasial utbildning


Som person har du en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer med många olika personlighetstyper. Du har förmåga att få fram ditt budskap på ett rakt och tydligt sätt och du är duktig i att se det holistiska perspektivet i en organisation. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt och ser till att genomföra arbetet på ett strukturerat och analytiskt sätt med goda resultat.

Övrigt

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Visa mindre

Key Account Manager till Gühring Sweden AB

Ansök    Aug 28    Experis    Key account manager
Är du Gührings nya Key Account Manager? I denna roll kommer du ha ansvar för några av Gührings största konton inom ditt distrikt, Region väst. Vi söker dig som har gedigen säljerfarenhet inom teknisk försäljning och extra meriterande om du har erfarenhet av skärande bearbetning. Läs mer och ansök nedan. Tyska Gühring Group tillhör idag världens ledande leverantörer av skärande verktyg i snabbstål och hårdmetall och är representerat globalt genom mer än 60... Visa mer
Är du Gührings nya Key Account Manager? I denna roll kommer du ha ansvar för några av Gührings största konton inom ditt distrikt, Region väst. Vi söker dig som har gedigen säljerfarenhet inom teknisk försäljning och extra meriterande om du har erfarenhet av skärande bearbetning. Läs mer och ansök nedan.

Tyska Gühring Group tillhör idag världens ledande leverantörer av skärande verktyg i snabbstål och hårdmetall och är representerat globalt genom mer än 60 dotterbolag och återförsäljare.

Vårt produktsortiment består av över 90 000 standardartiklar samt ett oräkneligt antal kundanpassade verktyg. Worldwide har Gühring Group ca 8 500 anställda.

Gühring Sweden AB:s huvudkontor finns i Lidköping där hela den svenska verksamheten är samlad.

Vi är idag 33 anställda och omsätter ca 100 miljoner SEK per år.

Läs mer på www.guhring.se


Arbetsbeskrivning

I rollen som KAM, Region väst hos Gühring kommer du ha en drivande roll med ansvar för några av våra absolut största konton. Din roll är att utveckla och driva affären mot etablerade kunder och inte minst vara en engagerad partner till kunden. I denna roll krävs god samarbetsförmåga, du jobbar tätt med våra tekniker och säljkollegor. En stor del av din roll innebär att skapa kundplaner för ökade merförsäljning och utveckla kundrelationer. Du ingår i en teknik grupp med kollegor över hela Sverige.

Vem är du?

Vi söker dig som har gedigen försäljningserfarenhet inom teknisk försäljning. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av skärande bearbetning. Vi ser gärna att du kommer ifrån branschen eller närliggande bransch.

Som person är du lyhörd, självgående, och initiativtagande med en affärsmässig känsla i allt du gör. Du ser att en strukturerad handlingsplan per kund, och en frekvent kundnärvaro, skapar långsiktiga affärer. För att bäst trivas hos oss ser vi gärna att din personlighet präglas av prestigelöshet, ödmjukhet och engagemang för dina kunder och vårt bolag. Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift är ett krav. Du har god vana av att göra kalkyler och är bekväm med att jobba i Excel och CRM system.

Vad kan Gühring erbjuda dig?

Här får du möjlighet att vara en del av den framgångssaga som är Gühring KG. En aktör som är en utav dom största inom sin bransch och som investerar mycket i sina bolag. Gühring Sweden AB är ett bolag som har vuxit stabilt dom senaste åren och som fortsätter att växa med kvalitetsprodukter och investeringar. Rollen som KAM hos oss är fri med stor möjlighet till påverkan inom sin roll. Du får möjlighet att arbeta tillsammans med flertalet framgångsrika bolag inom olika branscher. Här hos oss präglas miljön av, samhörighet, prestigelöshet och en familjär känsla.

Ansökan och Kontaktperson

I denna tjänst samarbetar Gühring Sweden AB med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad, sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 19/9. Om du har frågor vänligen maila Rekryteringskonsult Maria Svedberg på [email protected] alt. 079-0763749.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Key Account Manager B2B Export, Fazer Kvarn Lidköping

Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer ... Visa mer
Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. In 1891, the young Karl Fazer opened his first café with a mission to make food with a purpose – and a passion to create moments of joy for all the people around him. Shaping the next tastes, traditions and food experiences, Fazer is going Towards Perfect Days. Fazer wants people to experience the Northern Magic it creates and builds on its strong heritage, consumer first approach and innovations to create the sustainable food solutions of the future. The Group focuses on fast-moving consumer goods, operates in eight countries and exports to around 40 countries. In 2019, Fazer Group had net sales of 1.1 billion euros and almost 9,000 employees. Fazer’s operations comply with ethical principles that are based on the Group’s values and the UN Global Compact.
Northern Magic. Made Real.

Key Account Manager B2B Export,  Fazer Kvarn Lidköping
Fazer Lifestyle Foods, Mills Sweden
 
Be part of the future of food

As Key Account Manager, export you will be responsible for the sales of Milling products to your dedicated B2B customers in mainly international markets. You will prepare sales plans and search for new leads and opportunities to increase sales. You will act as account manager to ensure close partnership and active collaboration with your customers and acquire new customers, as well as monitor customer needs, products and trends in relevant markets. You will lead assigned customer negotiations (pricing, trade terms, assortment and etc.). You will maintain and admin product information in the systems and participate in other back-office and customer service tasks as needed. You will cooperate closely with the Milling organization in Sweden but also Finland, e.g. Export team, logistics, production, product development and controlling.
 
You will participate in external Business Sweden and Finland events. The position requires frequent Travelling
The position will be located in Lidköping and you will report to Head of B2B sales Mills Sweden.
 
Why choose Fazer?

It starts with the people. You’ll be working in a supportive and welcoming environment, surrounded by colleagues who will inspire you to be your best. In this position you will have a unique opportunity to help build our export sales and develop our new growth strategy. On top of inspiring work and a supportive environment you will have the possibility to grow and develop your skills with us.
What you’ll bring to the team

In order to be successful in this role you have experience in Key Account Management and Sales, B2B, in an international environment and experience from export business.
It is an asset if you have a bachelor’s degree in Business Administration and/or marketing. You have good understanding in ability to manage business with various types of customers, have an ability to see and act on business opportunity.
You are fluent in English and Swedish are preferable.
 
You have a proven track record of past success. You have excellent sales and negotiation skills. Result achievement is your greatest motivator. You have an ability to lead and improve the business processes. As a person, you are determined, ambitious, responsible, energetic, open minded with a positive attitude with strong organizational and analytical skills. You are also a great communicator and team player.
 
Any questions? For more information contact 
Head of B2B Sales Mills Sweden Klas Johansson  [email protected]  0510-86003
HR Manager Susanne Ekblom Renström [email protected]  0510-86009
 
In this position Fazer works with Executive Recruitment.
Are you the right candidate? Due to GDPR, we cannot receive applications via mail, please apply via the link in the ad.
PLEASE SEND US YOUR APPLICATION (CV AND LETTER) IN ENGLISH.
 
Ready for a great tasting job? Apply now
 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre