Lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult i Lidköping

Se lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult i Lidköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lidköping som finns hos arbetsgivaren.

HR Support

Vilka är vi? Vi är kanske inte så kända för dig men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver - vi jobbar för att du ska känna dig trygg, vi kallar det Testing for Life. Eurofins är en global ledare inom analystjänster med mer än 62 000 medarbetare runtom i världen. Visste du att i Sverige är vi nära 680 medarbetare? Hos oss finns ett 50-tal olika roller... Visa mer
Vilka är vi?
Vi är kanske inte så kända för dig men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver - vi jobbar för att du ska känna dig trygg, vi kallar det Testing for Life. Eurofins är en global ledare inom analystjänster med mer än 62 000 medarbetare runtom i världen. Visste du att i Sverige är vi nära 680 medarbetare? Hos oss finns ett 50-tal olika roller, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare och kundsupportmedarbetare. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet.
Jobbeskrivning
Då en av våra kollegor går på föräldraledighet söker vi nu Dig som är en positiv och engagerad person som vill bidra till både teamets framgång och företagets utveckling.
Vi är ett tajt och kompetent HR team bestående av tre HR-generalister, HR Manager och HR Support. Du kommer att arbeta brett med HR relaterade frågor och därtillhörande administration, samt vara delaktig i olika HR-processer och projekt.
Att rekrytera och attrahera rätt medarbetare är avgörande för vår verksamhet och vår fortsatta framgång varför detta kommer att vara en av dina viktiga arbetsuppgifter.
Som HR hos Eurofins Sverige är du placerad i Lidköping och supporterar hela vår svenska verksamhet som förutom Lidköping även inkluderar Kristianstad, Jönköping, Uppsala, Katrineholm och Luleå
Vem är du som söker?
Vi är ett superteam! Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet där Du har lätt för att skapa förtroende. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad, konsultativ och ha ett tydligt kund- och affärsfokus. Du är prestigelös samt självgående. Du har hög systemförståelse och ett stort intresse för system och digitalisering, är en god administratör och hanterar både svenska och engelska väl i tal och skrift. Du som söker har en akademisk utbildning inom personal och arbetsliv eller motsvarade. Vi ser gärna att 1-3 års erfarenhet av operativt HR-arbete, rekytering eller annan typ av relevant administrativ erfarenhet.
Övrig information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag, dock senast den 2025-02-09! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar på annat sätt kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser heltid, föräldravikariat minst under 2025 med goda möjligheter till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Hanna Ström, HR Manager
[email protected], 010-490 80 62 Visa mindre

HR-konsult

Välkommen till Lidköping!? Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt... Visa mer
Välkommen till Lidköping!?

Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun!


Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun!






Om Jobbet!


Är du en engagerad HR-specialist som brinner för att stötta chefer och skapa bästa möjliga förutsättningar för medarbetare? Har du förmågan att tänka strategiskt samtidigt som du trivs med den breda paletten av HR-uppgifter?
Lidköpings kommun söker nu en erfaren och driven HR-konsult som vill vara med och stärka vårt team på HR-avdelningen.

Vi är ett gäng med hög kompetens och stor arbetsglädje som arbetar tätt tillsammans för att göra kommunen till en ännu bättre arbetsplats.

Du blir en del av en centralt placerad HR-avdelning på enheten HR Verksamhetsstöd, där du arbetar under ledning av en enhetschef. Hos oss finns en stark laganda och en vilja att bidra till att göra Lidköpings kommun till en arbetsplats i framkant.

En av våra medarbetare går vidare till nya uppdrag, och vi hoppas att du vill bli en del av vårt lag!

Arbetsuppgifter

Som HR-konsult kommer du att spela en nyckelroll i att stötta kommunens chefer i deras dagliga arbete. Du arbetar brett inom HR-området med allt från arbetsrätt, lönebildning och arbetsmiljö till rehabilitering och kompetensförsörjning. Du får också möjlighet att specialisera dig inom ett specifikt HR-område, där din kunskap blir värdefull för organisationens utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom Personal- och arbetslivsprogrammet, eller annan likvärdig utbildning, och som har minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en större organisation. Har du erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är det meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av arbetsrätt och avtalsfrågor inom området för vård och omsorg, samt om du har erfarenhet av att arbeta med jämlikhets- och jämställdhetsfrågor.

Du är en person som är ansvarstagande, drivande och flexibel. Du har en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att bygga relationer. Dessutom trivs du med att arbeta både självständigt och i team, och du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att hållas på eftermiddagen den 18 november och förmiddagen 20 november. 

 

 


Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.


Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar?
Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern.


Upptäck gärna hela Skaraborgs möjligheter på http://www.livetiskaraborg.se ! Visa mindre

Studentmedarbetare - Bemanningsenheten

Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Beskrivning Social Välfä... Visa mer
Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får.



Beskrivning

Social Välfärd har fyra bemanningsenheter som bistår verksamheterna inom rekryterings- och bemanningsområdet.

På enheten finns bemanningsansvarig och enhetsadministratörer.

Bemanningsenheternas huvuduppdrag är att tillhandahålla vikarier vid oplanerad kort- och långtidsfrånvaro upp till 3 mån samt säkerställa en väg in för timanställda. Vi ansvarar för att samordna och genomföra introduktion och utbildning för timanställda och semestervikarier, dels löpande under året men också specifikt inför sommaren.

Letar du efter arbetslivserfarenhet inom HR-området för att ligga steget före när du är klar med dina studier?

Vi söker studentmedarbetare för uppdrag under ht-22 och vt-23.

Att arbeta inom någon av våra bemanningsenheter är omväxlande och roligt. Vi samarbetar nära och stöttar varandra i det dagliga arbetet med att ge kvalificerat stöd till chefer inom Social Välfärd för att få rätt medarbetare på rätt plats vid rätt tillfälle.

Vi söker nu dig som vill berika vår grupp med din person och kompetens. Som student får du arbeta tillsammans med bemanningsansvarig inom bemanningsenheten.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter


Din främsta arbetsuppgift kommer i första hand vara att arbeta med administrativt stöd i semestervikariatsprocessen tillsammans med bemanningsansvarig. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som läser Personalvetarprogram på högskolenivå, som är självgående, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och strukturerad i ditt arbete. Du har god administrativ förmåga och är duktig på att kommunicera i tal och skrift.

Handledning
Studenten kommer att ha en handledare från någon av bemanningsenheterna.

Projektanställningens omfattning

Tidsbegränsad anställning ht-23 till vt-23.

Sysselsättningsgrad: 15-20%

Om arbetsgivaren

Det vi gör är viktigt för många, på flera sätt alla dygnets timmar, året om.


Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi gör det bästa här och nu, samtidigt har vi siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens hållbara Lidköping. En resa vi gör tillsammans med dem vi är till för och som vi vill ska präglas av engagemang och modet att testa nytt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för medborgaren, företagaren, föreningen och de som besöker Lidköping. Du har dessutom stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig.


Nu behöver vi bli fler – varmt välkommen du med till Lidköping vid Vänern.



Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

HR-generalist till Skaraborgs flygflottilj, F7

Ansök    Sep 20    Försvarsmakten    HR-konsult/PA-konsult
Är du intresserad av att arbeta med HR-frågor på F 7? Vi söker dig som vill jobba som HR-generalist och som söker ett omväxlande arbete. Om enheten Som HR-generalist är du placerad vid flottiljstabens A1-funktion/HR-avdelning. Avdelningen består av 20 medarbetare. Avdelningens arbetsområde omfattar både strategisk och operativ personaltjänst. Vi jobbar bl.a. med bemanning, lönebildning, personalförsörjning, attraktion, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilit... Visa mer
Är du intresserad av att arbeta med HR-frågor på F 7? Vi söker dig som vill jobba som HR-generalist och som söker ett omväxlande arbete.

Om enheten

Som HR-generalist är du placerad vid flottiljstabens A1-funktion/HR-avdelning. Avdelningen består av 20 medarbetare. Avdelningens arbetsområde omfattar både strategisk och operativ personaltjänst. Vi jobbar bl.a. med bemanning, lönebildning, personalförsörjning, attraktion, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, personalutveckling och friskvård. Flottiljstaben består i övrigt av avdelningar med uppgifter inom logistik, säkerhetstjänst, planering- och genomförande, samband m.fl.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som HR-generalist ska du med ett konsultativt arbetssätt ge stöd och råd till verksamhetens chefer i HR-frågor. Arbetsområdet är brett och i tjänsten ingår generellt HR-arbete, men du kan också komma att få jobba inom ett eller flera utvalda arbetsområden.  

KRAV

Kvalifikationer


• Relevant högskoleutbildning, företrädesvis inom personalområdet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort för manuell växellåda
• Svenskt medborgarskap

Personliga egenskaper 

Som person är du drivande, initiativtagande och strukturerad i ditt arbete. Du är bra på att skapa relationer och har lätt för att samarbeta. Du har hög integritet, är noggrann och lojal. Då det tidvis är hög arbetsbelastning krävs att du är flexibel och stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser även att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund (se www.forsvarsmakten.se).  

MERITERANDE


• Erfarenhet av avtal- och villkorsfrågor
• Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten eller annan offentlig myndighet

 

Övrigt
Anställningsform: Civil, tillsvidare anställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Omfattning: Heltid

Arbetsort: Såtenäs

Tillträde snarast eller efter överenskommelse

Tjänsten innebär krav på fysisk förmåga, genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen.

För upplysningar om befattningen kontakta:
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta personalchef Anna Hanses Moback, tfn 070-886 98 41, mailadress, [email protected] och stf chef Johan Crona, tfn 0510 – 47 72 09, mailadress, [email protected].

Fackliga företrädare:

Officersförbundet OFR/O, Jan Möller, tfn 0704 - 614 400
Försvarsförbundet OFR/S, Per Gunnarsson, tfn 0510 - 47 77 08
SACO, Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63
SEKO, Erling Svensson, tfn 072 - 98 11 659

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2022-10-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där vi vill att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Vi ser framemot din ansökan!

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern.
Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Arbetsmiljö- och rehabkonsult

Lidköping växer - kom och väx med oss Brinner du för det hälsosamma arbetslivet? Är du bra på att hjälpa människor hitta just sin plats? Får du en kick av att göra chefer riktigt vassa i arbetsmiljö- och rehabfrågor? Vill du dessutom bli en del av en grupp med driv, hög kompetens och härlig laganda? Vara med och utveckla organisationen och gärna utmana chefen lite så att hon inte slappnar av? Tveka då inte utan sök i  tjänsten som arbetsmiljö- och rehabk... Visa mer
Lidköping växer - kom och väx med oss

Brinner du för det hälsosamma arbetslivet? Är du bra på att hjälpa människor hitta just sin plats? Får du en kick av att göra chefer riktigt vassa i arbetsmiljö- och rehabfrågor?

Vill du dessutom bli en del av en grupp med driv, hög kompetens och härlig laganda? Vara med och utveckla organisationen och gärna utmana chefen lite så att hon inte slappnar av? Tveka då inte utan sök i  tjänsten som arbetsmiljö- och rehabkonsult i Lidköpings kommun.

Arbetsuppgifter
Lidköpings Kommun arbetar främjande och förebyggande kring hälsa och rehabilitering. Våra medarbetares arbetsmiljö är en viktig faktor för att vara en attraktiv arbetsgivare och för att säkerställa bästa leverans mot dom vi är till för.

Kommunen har sedan några år utvecklat särskilda stöd och insatser inom arbetsmiljö- och rehabiliteringsområdet med målsättning att skapa välmående arbetsplatser och friska medarbetare. En central del i detta arbete är arbetsmiljö- och rehabkonsulten på HR-avdelningen. Då vår nuvarande kollega nu går vidare till andra utmaningar söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa inom friskvård och hälsa, arbetsmiljö och rehabilitering.

Du kommer vara en sammanhållande länk i det förebyggande arbetsmiljöarbetet och vara ett stöd i rehabiliteringsarbetet för Lidköpings kommun. Du kommer i ditt arbete samarbeta med chefer, fackliga parter, Försäkringskassan, företagshälsovård, vårdcentral och andra kommuner. Du kommer att stödja chefer och individer i olika grad genom hela rehabiliteringskedjan. Det är därför viktigt att du håller dig uppdaterad och har kunskap om såväl Försäkringskassans arbetssätt som tillgängliga insatser inom primärvård och Företagshälsovård. I ditt arbete ingår också att organisera hälsofrämjande och kompetenshöjande aktiviteter.  

Du kommer att arbeta nära HR-konsulterna och hälsokonsult. Tjänsten är placerad på HR-avdelningen i kommunledningsförvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning, gärna inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av rehabiliteringsarbete och kunskap och erfarenhet av lagar och avtal inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Meriterande är kunskap och erfarenhet av förebyggande hälsoarbete.

Du som söker är en trygg person med integritet som skapar förtroende genom att du är tydlig men också har förmåga att lyssna in andra och vara flexibel. Arbetet är självständigt men du behöver också tycka om att arbeta i grupp då du kommer att ingå i kommunens övergripande HR-team. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och att ha ordning och reda. Du har vidare ett helhetsperspektiv. Eget driv och utvecklingsfokus är en självklarhet för dig.

Körkort är ett krav.

Villkor
Tillsvidare med start enligt överenskommelse. 

 

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Studentmedarbetare - Bemanningsenheten

Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Beskrivning Social Välfä... Visa mer
Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får.



Beskrivning

Social Välfärd har fyra bemanningsenheter som bistår verksamheterna inom rekryterings- och bemanningsområdet.

På enheten finns bemanningsansvarig och enhetsadministratörer.

Bemanningsenheternas huvuduppdrag är att tillhandahålla vikarier vid oplanerad kort- och långtidsfrånvaro upp till 3 mån samt säkerställa en väg in för timanställda. Vi ansvarar för att samordna och genomföra introduktion och utbildning för timanställda och semestervikarier, dels löpande under året men också specifikt inför sommaren.

Letar du efter arbetslivserfarenhet inom HR-området för att ligga steget före när du är klar med dina studier?

Vi söker studentmedarbetare för uppdrag under vt-22.

Att arbeta inom någon av våra bemanningsenheter är omväxlande och roligt. Vi samarbetar nära och stöttar varandra i det dagliga arbetet med att ge kvalificerat stöd till chefer inom Social Välfärd för att få rätt medarbetare på rätt plats vid rätt tillfälle.

Vi söker nu dig som vill berika vår grupp med din person och kompetens. Som student får du arbeta tillsammans med bemanningsansvarig inom bemanningsenheten.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter


Din främsta arbetsuppgift kommer i första hand vara att arbeta tillsammans med administrativt stöd i semestervikariatsprocessen tillsammans med bemanningsansvarig. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som läst minst 1 år på Personalvetarprogram på högskolenivå, som är självgående, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och strukturerad i ditt arbete. Du har god administrativ förmåga och är duktig på att kommunicera i tal och skrift.

Handledning
Studenten kommer att ha en handledare från någon av bemanningsenheterna.

Projektanställningens omfattning

Tidsbegränsad anställning 220101-220531

Sysselsättningsgrad: 15-20%

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

HR-konsult

Lidköping växer - kom och väx med oss Brinner du för HR-frågor? Är du en person med strategisk förmåga som inte räds bredden? Som gillar att bidra till trygga chefer och bästa förutsättningar för våra medarbetare? Vill du dessutom bli en del av en grupp med driv, hög kompetens och härlig laganda? Vara med och utveckla organisationen och gärna utmana chefen lite så att hon är på tårna? Tveka då inte utan sök i  tjänsten som HR-konsult i Lidköpings kommun.... Visa mer
Lidköping växer - kom och väx med oss

Brinner du för HR-frågor? Är du en person med strategisk förmåga som inte räds bredden? Som gillar att bidra till trygga chefer och bästa förutsättningar för våra medarbetare?

Vill du dessutom bli en del av en grupp med driv, hög kompetens och härlig laganda? Vara med och utveckla organisationen och gärna utmana chefen lite så att hon är på tårna? Tveka då inte utan sök i  tjänsten som HR-konsult i Lidköpings kommun.

Arbetsuppgifter

I din roll som HR-konsult kommer du att bidra till att utveckla den interna HR-rollen och du kommer att stödja kommunens chefer i deras arbete med HR-frågor. Du arbetar så väl operativt som strategiskt inom arbetsrätt, avtal, lönebildning, medarbetar- och ledarskapsfrågor, arbetsmiljö och rehabilitering, omställning, fackliga kontakter/samverkan, kompetensförsörjning, rekrytering, personalstatistik m.m. Du blir en del av en centralt placerad HR-avdelning där alla vill bidra till att göra Lidköpings kommun till bästa arbetsplatsen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning från Personal- och Arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning och kunskaper inom Allmänna Bestämmelser (AB) är meriterande.

Som person är du drivande, flexibel och ansvarfull. Du är kommunikativ, har lätt för att bygga relationer och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Villkor
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. 





Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Wikan Personal Västra Götaland söker konsultchef !

SÄLJANDE KONSULTCHEF TILL WIKAN PERSONAL VÄSTRA GÖTALAND Vi söker en säljande konsultchef till vårt kontor i Trollhättan med start i början av 2022. Wikan Personal Västra Götaland etablerades hösten 2019 och befinner sig i en spännande tillväxtfas och behöver förstärkning för att ta oss an ännu fler uppdrag i Västra Götaland. Är du intresserad av människor och vill vara med och utveckla varumärket Wikan Personal Västra Götaland genom att skapa nya kundre... Visa mer
SÄLJANDE KONSULTCHEF TILL WIKAN PERSONAL VÄSTRA GÖTALAND
Vi söker en säljande konsultchef till vårt kontor i Trollhättan med start i början av 2022.

Wikan Personal Västra Götaland etablerades hösten 2019 och befinner sig i en spännande tillväxtfas och behöver förstärkning för att ta oss an ännu fler uppdrag i Västra Götaland. Är du intresserad av människor och vill vara med och utveckla varumärket Wikan Personal Västra Götaland genom att skapa nya kundrelationer och ansvara för merförsäljning på befiltliga kunder? Då kanske denna tjänsten är något för dig!


Om företaget
Wikan Personal är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser verksamhetens behov. Wikan Personal har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda.

Wikan Personal är i huvudsak inriktade mot industriföretag men har också många uppdrag inom andra branscher. Våra uppdrag inom tjänstemannasektorn växer stadigt. Våra 15 kontor drivs utifrån varje orts lokala förutsättningar vilket innebär en tyngdpunkt på de lokalt starka branscherna.



Dina arbetsuppgifter
Wikan PersonalVästra Götaland växer kraftigt och behöver därför förstärka upp kontoret. Sedan starten 2019 har vi haft mycket god tillväxt och vi ser fortsatt hög efterfrågan i vår region. Vi söker därför dig som vill hänga med oss på vår fortsatta resa i en roll som konsultchef.
Som konsultchef är din viktigaste uppgift att hjälpa våra kunder att hitta rätt kompetens och personlighet. Våra kunder återfinns inom en rad olika branscher och du arbetar konsultativt mot såväl kund som kandidat.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål genom bland annat kundmöte, offert, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
- Tillsammans med kollegor på kontoret utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser
- Planera och genomföra marknadsaktiviteter

Du kommer ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som kan branschen och har stort förtroende bland flertalet små och stora kunder. Vi ser nu fram emot att du med din bakgrund och erfarenhet ska hjälpa oss att fortsätta att utveckla både arbetssätt och nya kundrelationer.




Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av kompetensbaserade rekryteringsprocesser, gärna i en konsultativ roll. Du är strukturerad och känner dig bekväm med att ta ett helhetsansvar för hela rekryteringsprocessen - från kundmöte tills dess att tjänsten är tillsatt. Du som söker tjänsten bör därför ha god förmåga att förstå och analysera organisationer och kompetenser inom olika branscher.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper, framför allt din samarbetsförmåga och att du motiveras av att arbeta i team mot gemensamma mål. Är du en relationsskapande och administrativt duktig person som tar stort eget ansvar i arbetet kommer du trivas bra tillsammans med oss!

Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.




Information och kontakt
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-12-22
Placeringsort: Trollhättan

Ansöker gör ni på https://trollhattan.wikan.se/
Information om tjänsten lämnas av Pia Wahlgren, Tele: 0520-527731 [email protected]

Mer information hittar du på https://wikan.se/


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Personalkonsult

Vård & Omsorg arbetar i team med olika professioner med att ge samordnat stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Lidköping. Vi arbetar aktivt med vår värdegrund. Den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor. Hos oss arbetar cirka 1500 tillsvidareanställda medarbetare, samt under året mellan 30... Visa mer
Vård & Omsorg arbetar i team med olika professioner med att ge samordnat stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Lidköping.
Vi arbetar aktivt med vår värdegrund. Den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor.
Hos oss arbetar cirka 1500 tillsvidareanställda medarbetare, samt under året mellan 300-600 visstidsanställda medarbetare.



Nu söker vi en vikarierande personalkonsult som vill vara med och arbeta brett med personalfrågor och bidra till verksamhetens utveckling.

Vill du tillsammans med övriga personalkonsulter och chefer hjälpa till och göra skillnad för våra medarbetare inom Vård & omsorg och arbeta för att vi ska vara en attraktiv och hållbar arbetsgivare är detta jobbet för dig!

Arbetsuppgifter 
Du ingår i förvaltningens stab och ledning och har ett nära samarbete med Vård & Omsorgs andra personalkonsult samt rehabiliteringskoordinator. Tillsammans ger ni kvalificerat stöd inom personalområdet till förvaltningens ca 45 chefer.
Rollen som personalkonsult är bred och du arbetar med mycket varierande arbetsuppgifter. Du stöttar cheferna genom ett konsultativt förhållningssätt i frågor som rekrytering, arbetsrätt, avtalstolkningar, arbetsmiljöfrågor, löneprocessen samt facklig samverkan och förhandlingar. Du driver och utvecklar även pågående projekt inom Vård & Omsorg.
Tillsammans med personalkonsulter från övriga förvaltningar i kommunen är du med och driver, utvecklar och förändrar rutiner och arbetssätt för en kommungemensam personalpolitik.

Kvalifikationer
Högskoleexamen från Personalvetarprogram eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av HR-arbete. Meriterande är erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet.
Arbetet kräver god förmåga att driva, utveckla och organisera varierande arbetsuppgifter och projekt inom personalområdet. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska vara lyhörd för såväl enskildas uppfattning som verksamhetens behov. Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och ett coachande arbetssätt.
Du har god datavana och goda kunskaper i Office-paketet samt körkort för personbil.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Villkor
Tjänsten är heltid, tillträde så snart som möjligt och t.o.m. 2020-08-31.

Urvalsprocessen kommer ske fortlöpande under ansökningstiden.

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Personalkonsult

Social & Arbetsmarknad (SA) verkar för social och ekonomisk trygghet för våra kommuninvånare. SA arbetar med socialt utrednings- och behandlingsarbete inom individ- och familjeomsorgens verksamhetsområde samt arbetsmarknadsfrågor, konsumentvägledning/skuldsanering, kommunal psykiatri,dagligverksamhet och integration. Förvaltningen är indelad i tre områden Individ och Familj, Ekonomi, arbete och sysselsättning samt Boende och personligt stöd. Arbetet utgår... Visa mer
Social & Arbetsmarknad (SA) verkar för social och ekonomisk trygghet för våra kommuninvånare. SA arbetar med socialt utrednings- och behandlingsarbete inom individ- och familjeomsorgens verksamhetsområde samt arbetsmarknadsfrågor, konsumentvägledning/skuldsanering, kommunal psykiatri,dagligverksamhet och integration.
Förvaltningen är indelad i tre områden Individ och Familj, Ekonomi, arbete och sysselsättning samt Boende och personligt stöd. Arbetet utgår utifrån vår värdegrund som ska leda vägen mot hållbara lösningar med brukaren i fokus. Vårt gemensamma förhållningssätt ska genomsyras av att vi både i ett inre och yttre perspektiv arbetar innovativt, medskapande och tillitsbaserat, då gör vi skillnad!



Nu hoppas vi att DU vill vara med och göra skillnad!

Arbetsuppgifter
Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp som har till uppgift att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv och med övergripande strategiska frågor.

Vi skapa förutsättningar för organisationen och dess enheter att utföra insatser av bra kvalitet för dem vi finns till för. Du kommer ge ett kvalificerat stöd inom personalområdet till förvaltningens 13 chefer.

Rollen som personalkonsult är bred och du arbetar med mycket varierande arbetsuppgifter. Du stöttar cheferna genom ett konsultativt förhållningssätt i frågor som rekrytering, arbetsrätt, avtalstolkningar, arbetsmiljöfrågor, löneprocessen, rehabilitering samt fackliga samverkan och förhandlingar.

Tillsammans med personalkonsulter från övriga förvaltningar i kommunen är du med och driver, utvecklar och förändrar rutiner och arbetssätt för en kommungemensam personalpolitik.

Kvalifikationer
Högskoleexamen från Personalvetarprogram eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av HR-arbete. Meriterande är erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet.

Arbetet kräver god förmåga att driva, utveckla och organisera varierande arbetsuppgifter och projekt inom personalområdet. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska vara lyhörd för såväl enskildas uppfattning som verksamhetens behov. Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och ett coachande arbetssätt.

Du har god datavana och goda kunskaper i Office-paketet sam körkort för personbil.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Urvalsprocessen kommer ske fortlöpande under ansökningstiden.

Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

HR-generalist till Skaraborgs flygflottilj

Ansök    Feb 20    Försvarsmakten    HR-konsult/PA-konsult
Vi söker dig som vill jobba med HR-frågor som innebär ett arbete med omväxlande arbetsuppgifter. Om enheten Som HR-generalist är du placerad vid HR-avdelningen (A1-funktion) som ingår i flottiljstaben. HR-avdelningen består av 20 medarbetare och avdelningens arbetsområde omfattar strategisk och operativ personaltjänst. Vi jobbar bl.a. med bemanning, lönebildning, personalförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, personalutveckling och friskvå... Visa mer
Vi söker dig som vill jobba med HR-frågor som innebär ett arbete med omväxlande arbetsuppgifter.

Om enheten
Som HR-generalist är du placerad vid HR-avdelningen (A1-funktion) som ingår i flottiljstaben. HR-avdelningen består av 20 medarbetare och avdelningens arbetsområde omfattar strategisk och operativ personaltjänst. Vi jobbar bl.a. med bemanning, lönebildning, personalförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, personalutveckling och friskvård.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-generalist ska du med ett konsultativt arbetssätt ge stöd och råd till verksamhetens chefer i HR-frågor. Arbetsområdet är brett och i tjänsten ingår generellt HR-arbete, men du kan också komma att få jobba inom ett eller flera utvalda arbetsområden.  

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning, företrädesvis inom personalområdet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• B-körkort.

Meriterande
• Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten eller annan offentlig myndighet.

Personliga egenskaper 
Som person är du drivande, initiativtagande, organiserad och strukturerad i ditt arbete. För att trivas i rollen är du social och har lätt för att samarbeta. Du ska ha hög integritet, vara noggrann och lojal. Då det tidvis är hög arbetsbelastning krävs att du är flexibel och stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Svenskt medborgarskap är ett krav.
Civil befattning.
Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Arbetsort: Såtenäs.
Tillträdesdatum snarast enligt ök.
Tjänsten innebär genomförande av tjänsteresor, internationell tjänstgöringsskyldighet, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisation samt krigsplacering.
Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av vardagen och för vissa befattningar ställs särskilda krav på fysisk förmåga.  

För upplysningar om befattningen kontakta
Personalchef Lotta Tiller, tfn 0510 – 47 71 17 alt. 070 – 886 98 36,
Stf personalchef Johan Crona, tfn 0510 – 47 72 09 alt. 070 912 41 57.

Fackliga företrädare
OFR/O: Jan Möller, tfn 0704 – 614 400,
OFR/S: Per Gunnarsson, tfn 0510 - 47 77 08,
SACO: Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63,
SEKO: Kurt Ragnarsson, tfn 0510 - 47 78 78.

Välkommen med din ansökan senast 2020-03-15. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

På Skaraborgs flygflottilj, F 7, baserar två Gripendivisioner för insats och utbildning av svenska och utländska Gripenpiloter. Med Tp-84 Hercules genomför vi nationella och internationella transportinsatser. Våra radarspanings- och signalspaningsflygplan baserar på Malmen medan statsflyget baserar på Arlanda för transport av Hovet och regeringen. F 7 genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter. Vi ansvarar även för Gripensupporten i Thailand och för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Rehabiliteringskoordinator

Vård & Omsorg arbetar i team med olika professioner med att ge samordnat stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Lidköping. Vi arbetar aktivt med vår värdegrund. Den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor. Hos oss arbetar cirka 1500 tillsvidareanställda medarbetare, samt under året mellan 30... Visa mer
Vård & Omsorg arbetar i team med olika professioner med att ge samordnat stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Lidköping.
Vi arbetar aktivt med vår värdegrund. Den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor.
Hos oss arbetar cirka 1500 tillsvidareanställda medarbetare, samt under året mellan 300-600 visstidsanställda medarbetare.



Beskrivning
Lidköpings Kommun arbetar aktivt med arbetsmiljö och hälsa.

Våra medarbetares arbetsmiljö är en viktig faktor för att vara en attraktiv arbetsgivare och för att säkerställa en långsiktig personalförsörjning.

Vård & Omsorg har de senaste åren utvecklat stöd och insatser inom arbetsmiljö- och rehabiliteringsområdet med målsättning att skapa välmående arbetsplatser och friska medarbetare. En central del i detta arbetet är förvaltningens rehabiliteringskoordinator.

Då vår nuvarande rehabiliteringskoordinator går vidare till andra utmaningar söker vi därför dig som vill vara med på vår fortsatta resa inom arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor och göra skillnad för våra medarbetare inom Vård & Omsorg! 

Arbetsuppgifter
Du kommer vara en sammanhållande länk i det förebyggande arbetsmiljöarbetet samt vara ett stöd mot chefer i operativt rehabiliteringsarbete. Du kommer i ditt arbete samverka med chefer, fackliga parter, försäkringskassa, företagshälsovård, vårdcentral och andra kommuner. I ditt arbete ingår att hålla samman och organisera planerade aktiviteter, hitta lämpliga åtgärder och insatser till enskilda medarbetare. Du kommer följa upp och stödja chefer och individer i det fortlöpande rehabiliteringsarbetet i hela rehabiliteringskedjan. Genom att du är uppdaterad och har kunskap om såväl Försäkringskassans arbetssätt som befintliga insatser inom primärvård och Företagshälsovård är du en sammanhållande person för att fortsätta utveckla våra nuvarande arbetssätt och insatser.

Du kommer att arbeta nära förvaltningens två personalkonsulter. Arbetet innebär också ett nära samarbete med chefer då du regelbundet har avstämningsmöten med chefer och medarbetare ute i verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning, gärna inom personalområdet. Du ska ha erfarenhet av rehabiliteringsarbete och kunskap och erfarenhet av lagar och avtal inom arbetsrätt och arbetsmiljö.

Du som söker är en trygg person som skapar förtroende genom att du är tydlig men också har förmåga att lyssna in andra. Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att kommunicera, samarbeta, vara serviceinriktad och flexibel. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och att ha ordning och reda. Du bör även ha god förmåga att driva, utveckla, prioritera och organisera varierande arbetsuppgifter i både detalj och helhet. 

Körkort är ett krav.

Urvalsprocessen kommer ske fortlöpande under ansökningstiden.

Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/
.

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Avonova söker HR - konsult med placering Stockholm , Västerås eller Lidköping

Inom Avonova arbetar vi mångsidigt i vår dialog med våra kunder. Vi stöttar i att utveckla den systematiska förmågan för att skapa optimala förutsättningar för att medarbetare och organisationer ska hålla längre. Genom att göra rätt saker varje dag alstras framåtriktad kraft och energi. Med egna enheter på ca 120 orter och ca 700 duktiga medarbetare är Avonova en rikstäckande leverantör av hälsotjänster och en av Sveriges ledande aktörer inom företagshälsa... Visa mer
Inom Avonova arbetar vi mångsidigt i vår dialog med våra kunder. Vi stöttar i att utveckla den systematiska förmågan för att skapa optimala förutsättningar för att medarbetare och organisationer ska hålla längre. Genom att göra rätt saker varje dag alstras framåtriktad kraft och energi. Med egna enheter på ca 120 orter och ca 700 duktiga medarbetare är Avonova en rikstäckande leverantör av hälsotjänster och en av Sveriges ledande aktörer inom företagshälsa, utbildning och ledarsupport. Vi arbetar även inom området digital hälsa och levererar tjänster digitalt. Välkommen till Avonova!


 




Vill du vara med och utvecklas med oss i ett spännande och framåt företag?
Rollen som HR-konsult innebär att du har en nyckelroll när det gäller att utveckla och stötta verksamheten genom att ge professionellt chefs- och verksamhetsstöd utifrån HR-processer, lagar och avtal.

Du stödjer våra chefer och processer och verkar för att vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med ett gott ledarskap.
Vi erbjuder dig ett brett och varierat HR-uppdrag i nära samarbete med HR-chef, övriga chefer och nyckelfunktioner inom företaget. Vi arbetar proaktivt, konsultativt och strategiskt med verksamhetsnära HR-frågor såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, omställning samt lönebildning. Du har en nära samverkan med de fackliga organisationerna. Du håller i förhandlingar inom bl a MBL samt lön. Du kommer att ha omväxlande arbetsuppgifter och stora möjligheter att påverka upplägget av arbetet. Du kommer att arbeta som HR-konsult inom hela vår verksamhet med placering på någon av orterna Stockholm, Västerås eller Lidköping.



Vi söker dig som har högskolekompetens med inriktning inom HR/arbetsrätt eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av brett, kvalificerat och självständigt HR-arbete med förhandlingsvana. Du är van att använda administrativa systemstöd. Som person är du engagerad och kvalitetsmedveten med hög integritet och van att arbeta resultatoritenterat. Du har ett konsultativt förhållningssätt och är trygg i din roll. Du är van vid att bidra till verksamhetens utveckling genom att tänka nytt och hitta lösningar till förbättring. Du är strukturerad och planerar din arbetsdag utifrån verksamhetens behov. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Placering: Stockholm, Västerås eller Lidköping.

Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Vill du veta mer kontakta:

HR-Chef Carina Lundmark Ågren, 010 -810 40 20, https://avonova.mynetworkglobal.com/center/tool/position/new/edit/mailto:

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2019-05-15.

Vi har kollektivavtal mellan Almega, Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision. Visa mindre

HR generalist Eurofins Lidköping

Ansök    Jul 15    Eurofins NSC    HR-konsult/PA-konsult
Om Eurofins! Eurofins är en av världens största laboratoriegrupper, med kemiska och mikrobiologiska analyser samt digitala tester till kunder inom bland annat lantbruk, livsmedel, läkemedel, miljö och leverantörer av tv-tjänster. Vi är drygt 45 000 anställda och har mer än 800 laboratorier i 47 länder över hela världen. Vi bidrar till global hälsa och säkerhet genom att leverera högkvalitativa analys- och rådgivningstjänster och samtidigt skapa möjlighete... Visa mer
Om Eurofins!
Eurofins är en av världens största laboratoriegrupper, med kemiska och mikrobiologiska analyser samt digitala tester till kunder inom bland annat lantbruk, livsmedel, läkemedel, miljö och leverantörer av tv-tjänster. Vi är drygt 45 000 anställda och har mer än 800 laboratorier i 47 länder över hela världen. Vi bidrar till global hälsa och säkerhet genom att leverera högkvalitativa analys- och rådgivningstjänster och samtidigt skapa möjligheter för våra anställda och ge värde åt våra aktieägare. Vår verksamhet och våra värderingar bygger på 4 hörnstenar; kundfokus, kvalitet, kompetens och laganda samt integritet (respekt, ansvarsfullhet).
Läs mer på www.eurofins.se.




Vår verksamhet växer och vi behöver utöka vårt HR/lön team med ytterligare en medarbetare! 

Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en koncern med tillväxt och ständig förändring och en möjlighet att utvecklas tillsammans med oss i vårt tajta och kompetenta HR/LÖN-team.

Du kommer få chansen att utvecklas i din yrkesroll och självständigt arbeta brett inom HR området.

Tillsammans med HR-chef och övriga fyra medarbetare på HR/löneavdelningen kommer du arbeta med stort som smått inom HR-området. Du kommer att agera stöd och bollplank till chefer i frågor så som rekrytering, arbetsmiljö och HR/LÖN-administration.

Du som söker har en akademisk utbildning inom personal och organisation eller motsvarade. Du har gärna erfarenhet av operativt HR-arbete såsom rekrytering, arbetstidsfrågor och arbetsmiljöfrågor. Vi är öppna för att rollen kan anpassas med hänsyn till dina kompetenser och tidigare erfarenheter.

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, konsultativ och ha ett tydligt kund- och affärsfokus. Du har lätt för att skapa förtroende genom ditt engagerade arbete och din positiva inställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vidare måste du vara noggrann, prestigelös samt självgående. Du bör även vara en god administratör. Självklart hanterar du både svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Anställningen inleds med en provanställning med individuell lönesättning. Placeringsort är vårt huvudkontor i Lidköping men arbetet avser samtliga våra orter Lidköping, Linköping, Jönköping, Uppsala, Luleå och Kristianstad. Tillträde efter överenskommelse.

Kontakt och ansökan
Vill du bli en i vårt kompetenta team? Ansök då snarast! 
På grund av semester kommer urvalet påbörjas tidigast den 12 augusti. När vi väl påbörjat urvalet kommer tjänsten tillsättas så snart vi funnit rätt kandidat.

För frågor kontakta:
Hanna Ström, HR chef tel. 010-490 80 62

Varför Eurofins? Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är vår mest värdefulla tillgång och en förutsättning för vår framgång. För dig innebär detta en möjlighet att få delta i spännande och utmanande projekt vilket ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt. Samtidigt får du möjlighet att arbeta i ett företag som befinner sig en mycket spännande och expansiv fas. Visa mindre