Lediga jobb som Marknadskommunikatör i Lidköping

Se lediga jobb som Marknadskommunikatör i Lidköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lidköping som finns hos arbetsgivaren.

Mio söker en Kampanjprojektledare

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalit... Visa mer
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.
Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med
riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.




Till Mios servicekontor i Tibro söker vi nu en Kampanjprojektledare!
 
I rollen som Kampanjprojektledare planerar och driver du Mios kampanjer. Du är en del av Mios marknadsavdelning och rapporterar till Kampanjansvarig. 
 
I arbetsuppgifterna ingår att:

• Utifrån fastlagd marknadsplan ansvara för utvecklingen och framtagningen av Mios kampanjer, både centralt och lokalt, i såväl extern media som i butik.
• Planera och utveckla kampanjkommunikationen via interna och externa samarbetspartners.
• Säkerställa att alla kampanjer stämmer överens med Mios kärnvärden
• Säkerställa att tidsplaner och budget för produktion hålls.
• Kontinuerligt följa upp och utvärdera kampanjutfall. 
 
Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och har jobbat med kampanjer. Du har en högskoleutbildning eller har tillägnat dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett kommersiellt synsätt och är van vid att arbeta med kommunikation utifrån ett säljdrivande perspektiv oberoende av kanal.

 
Din profil:
Du är en ambitiös, strukturerad och driven person med känsla för kommersiell marknadskommunikation och långsiktigt varumärkesbyggande. Du har lätt för att samarbeta, är ansvarsfull, effektiv, van att jobba mot deadlines, serviceinriktad och noggrann. Att du gillar och tycker om att arbeta i en snabb och förändringsbenägen organisation tar vi för givet.
 
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss på Mio är det viktigt att ha möjlighet till att utvecklas och prestera som individ samtidigt som det är viktigt att kunna vara en lagspelare.Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord:  Affärsmässighet, laget, passion och kunskap. 


 
Känner du igen dig i beskrivningen?
I så fall, tveka inte utan ansök direkt då vi håller intervjuer löpande. 
 
För att söka klickar du på knappen ansök här, laddar upp CV och Personligt brev, gärna i PDF-format. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
I denna rekrytering samarbetar Mio med Retail Recruitment. Frågor kan ställas till rekryteringskonsult Malin Karlsson, 0705-08 43 40, [email protected]
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör/marknadsassistent, CalVan - Lidköping

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. CalVan är en del av Caverion och har i närm... Visa mer
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel.

CalVan är en del av Caverion och har i närmare 60 år levererat kvalificerad utrustning till företag inom installationsbranschen. Som uthyrare och återförsäljare tillhandahåller vi verktyg, maskiner och personlig skyddsutrustning till entreprenader och servicearbeten över hela Sverige. Vi erbjuder produkter från flertalet av de främsta leverantörerna av proffsverktyg. Läs gärna mer om oss på www.calvan.se

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör/marknadsassistent kommer du bland annat ansvara för CalVans Product Information Management (PIM) och de tillvägagångssätt som vi hanterar, organiserar och förvarar produktinformation såsom text, bilder och teknisk information för våra produkter. Du kommer även ta fram marknadsmaterial såsom exempel broschyrer, skyltar och kampanjmaterial.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har ett öga för grafisk design, är serviceinriktad och trivs med att koordinera. Du har en proaktiv arbetsinställning, då rollen kräver att du är effektiv samtidigt som kvalitén håller en hög standard. Vi ser att du är administrativt lagd och van att arbeta i en samordnade roll med många olika kontakter och har en förmåga att hantera mycket information samtidigt. Du trivs att arbeta både i grupp och självständigt vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt. Du är en blandning av kreativitet och struktur och duktig på att prioritera.

I rollen ingår även

• Design och utformning av marknads- och kommunikationsmaterial
• Uppdatering av webbsidan med nyheter och annan information
• Kvalitetssäkring av produktprocesser
• Skapa innehåll och online-aktiviteter i våra digitala kanaler
• Delta i olika kommunikationsprojekt, uppdrag och utvecklingsinitiativ

Din bakgrund

• Utbildning inom marknadsföring, kommunikation och/eller grafisk design
• Tidigare erfarenhet av kommunikation B2B
• Professionell svenska och engelska i tal och skrift
• Kunskaper i Photoshop och Indesign
• Har en känsla för copy och layout

Kort om Caverion - Building performance

När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 11 länder, i Sverige är vi ungefär 3000 medarbetar och vi finns på 75 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på caverion.se

Building Performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur Caverion Smart City

Kontakt & Ansökan

Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander tel. 073-081 74 04, mail [email protected]

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, exempelvis rekryterings/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Din ansökan vill vi ha senaste den 24 februari 2022.
OBS: skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör med fokus på sociala medier

Med två restauranger, fler än 60 anställda under sommarsäsongen, flertalet serveringar, hotellrum och evenemangsområden precis intill Göta Kanal och Vänern är Vänerbolagen en ledande aktör på mat och underhållning i Skaraborg. Hit flockas turister från hela Sverige och tillsammans med Skaraborgarna har vi en sommarsäsong med fullsatta serveringar och högt tempo. Nu söker vi en kommunikatör som tillsammans med vår ledningsgrupp kan utveckla våra verksamhete... Visa mer
Med två restauranger, fler än 60 anställda under sommarsäsongen, flertalet serveringar, hotellrum och evenemangsområden precis intill Göta Kanal och Vänern är Vänerbolagen en ledande aktör på mat och underhållning i Skaraborg.
Hit flockas turister från hela Sverige och tillsammans med Skaraborgarna har vi en sommarsäsong med fullsatta serveringar och högt tempo.
Nu söker vi en kommunikatör som tillsammans med vår ledningsgrupp kan utveckla våra verksamheter ytterligare.
Att vara kommunikatör på Vänerbolagen
Tillsammans med vår kommunikationschef ansvarar du för att planera, producera och uppdatera våra hemsidor och sociala medier med intressant och relevant innehåll.
Även framtagandet av tryckt material i form av skyltar, menyer, kartor och broschyrer ligger på kommunikatören.
Arbetet utgår från vårt kontor i centrala Lidköping men regelbundna besök vid våra enheter i Mariestad och Karlsborg ingår i arbetet.
Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i marknadsföring och kommunikation alternativt god erfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i Adobe Photoshop och InDesign. Du har god vana att hantera sociala medier som Facebook och Instagram.
Vi ser dig vara en självständig och nyfiken person som gärna kommer med egna idéer och tankar på hur verksamheterna kan förbättras.
Vi genomför löpande konsultuppdrag åt andra företag och organisationer.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Körkort är krav och tillgång till egen bil är meriterande.
Arbete under kvällar och helger förekommer.
Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 2022-03-31. Välkommen med din ansökan!


Emils Mariestad
Folkparken i Mariestad bildades 1928. Namnet Karlsholme härstammar dock från sent 1700-tal. Under åren har både lokalbefolkning och besökare lockats till Folketspark för att roa sig. En tradition som lever kvar än idag. På denna historiska plats driver vi idag restaurang- och eventverksamheten Emils Mariestad med fokus på mat, möten och evenemang.
I restaurangen serverar vi en lunch och a la carte som tillagas i vårt moderna och väl tilltagna kök. Helger fylls med evenemang där allt från konferenser och middagar till festivaler och nattklubbar står på agendan. Med allt från 20 till 3000 gäster driver vi en flexibel verksamhet där snabba tempoväxlingar är mer regel än undantag.
Idas brygga i Karlsborg
Idas Brygga grundades 1997 och konceptet är byggt på en 100 år gammal berättelse om Ida som namngav platsen en gång i tiden. Idas Brygga består idag av restauranger, hotell och eventverksamhet med ett fantastiskt läge precis intill Göta Kanal. På hotellet kan man njuta av solnedgången över Bottensjön och på restaurangen, som ligger i ett gammalt kanalmagasin, ser man båtarna som reser längs kanalen.
Göta kanal
Göta kanal är ett av de största byggnadsprojekt som någonsin genomförts i Sverige. Kanalen sträcker sig från Sjötorp vid Vänern till Mem vid Slätbaken och är 190 km lång och har 58 slussar. Av sträckan är 87 km grävd kanal. De mindre sjöarna man passerar på vägen utgör 103 km av kanalens längd. Idag är Göta kanal ett av Sveriges största besöksmål och lockar varje år över tre miljoner besökare. Visa mindre

Kommunikatör / marknadsassistent , CalVan - Lidköping

Ansök    Maj 21    Caverion    Marknadskommunikatör
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Calvan är en del av Caverion och har i 55 å... Visa mer
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel.

Calvan är en del av Caverion och har i 55 år levererat kvalificerad utrustning till företag inom installationsbranschen. Våra kunder finns över hela Sverige och idag är vi en av Sveriges största uthyrare och återförsäljare av verktyg och maskiner till industriprojekt, entreprenader och servicearbeten. Vi erbjuder produkter från flertalet av de främsta leverantörerna av proffsverktyg. Läs gärna mer om oss på www.calvan.se

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör/marknadsassistent kommer du bland annat ansvara för CalVans Product Information Management (PIM) och de tillvägagångssätt som vi hanterar, organiserar och förvarar produktinformation såsom text, bilder och teknisk information för våra produkter. Du kommer även ta fram marknadsmaterial såsom exempel broschyrer, skyltar och kampanjmaterial.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har ett öga för grafisk design, är serviceinriktad och trivs med att koordinera. Du har en proaktiv arbetsinställning, då rollen kräver att du är effektiv samtidigt som kvalitén håller en hög standard. Vi ser att du är administrativt lagd och van att arbeta i en samordnade roll med många olika kontakter och har en förmåga att hantera mycket information samtidigt. Du trivs att arbeta både i grupp och självständigt vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt. Du är en blandning av kreativitet och struktur och duktig på att prioritera.

Detta är ett utvecklande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att växa inom organisationen. Du erbjuds en öppen och dynamisk arbetsplats med många trevliga kollegor och ett spännande arbete.

I rollen ingår även

• Design och utformning av marknads- och kommunikationsmaterial
• Uppdatering av webbsidan med nyheter och annan information
• Kvalitetssäkring av produktprocesser
• Skapa innehåll och online-aktiviteter i våra digitala kanaler
• Delta i olika kommunikationsprojekt, uppdrag och utvecklingsinitiativ

Kompetens

• Utbildning inom marknadsföring, kommunikation och/eller grafisk design
• Tidigare erfarenhet av kommunikation B2B
• Professionell svenska och engelska i tal och skrift
• Kunskaper i Photoshop och Indesign
• Har en känsla för copy och layout

Kort om Caverion
Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2018 cirka 2.2 miljarder euro och har omkring 15.000 anställda inom 10 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.

Mångfald och jämlikhet är självklart för Caverion och fokus ligger på rätt kompetens på rätt plats.

Varför Caverion?

På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna:

• Innovation
• Samarbete
• Ansvar
• Professionalitet

Kontakt & Ansökan
Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterare Lisbeth Hulander tel. 0730-81 74 04 mail, [email protected]

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes

Din ansökan vill vi ha senaste den 23 juni 2019.
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Jula söker E-handelskoordinator

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. E-handelskoordinator Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik? Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel u... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

E-handelskoordinator
Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik?
Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel under våren 2017. Vi vill ta ytterligare kliv i att utveckla e-handeln och söker nu en e-handelskoordinator till vårt e-handels team .
 
 
Det här gör man som E-handelskoordinator
I rollen som E-handelskoordinator är du med och skapar en stark e-handel utifrån Julas koncernövergripande riktlinjer. Du jobbar dagligen med produktexponering, visningslogik, kampanjer och hålla det digitala kundvarvet snyggt, fräscht och säljande. Du jobbar löpande med att analysera kundbeteenden för att förbättra kundupplevelsen. I rollen ingår även en viss omvärldsanalys och trendbevakning där du har stor möjlighet att påverka.
 
Du ingår i ett e-handelsteam som består av e-handelsspecialister på våra andra marknader Norge och Polen samt rapporterar till e-Commerce manager. Teamet arbetar primärt med digital försäljning och är även delaktiga i utvecklingsprojekt rörande e-handeln.
 
I rollen samverkar du med kampanjteam, inköpsavdelning och marknadsavdelning för att hålla den digitala marknaden aktuell och på så sätt stödja kundens köpresa, både online och offline.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel i någon form och därmed kunskap och förståelse för hur försäljningen på nätet kan påverkas. Kanske har du arbetat med eller studerat e-handel? Vi ser också gärna att du har arbetat inom detaljhandeln. Jula ser e-handeln som en väldigt viktig kompletterande köpkanal till våra 100 varuhus där rollen som E-handelskoordinator hjälper fler kunder att hitta Jula, varpå det är viktigt att kunna förstå verksamhetens helhet.
 
Vi ser det som en fördel att du har vana av Google Analytics. Erfarenhet av EPI-server eller annat CMS är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift. Är du själv är en hemmafixarare och bekant med vårt sortiment är det ett stort plus!
 
 
Det här är du som person
Som E-handelskoordinator är det viktigt att du får energi av att driva försäljningen framåt. Du brinner för att förstå digital försäljning. Du har en analytisk förmåga och kan väva ihop statistik, omvärldsanalys och planerade kampanjer till ett tydligt och säljande budskap till Julas kunder.  
 
Du har ett intresse och öga för hur exponering i det digitala mediet sker på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt men trivs i samarbete med andra. Du har ett nyfiket förhållningssätt till utmaningar och lösningar.
 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från Julas huvudkontor i Skara. Det finns möjlighet att utgå från annan ort men med möjlighet att vara på plats i Skara ett par dagar i veckan.


Så här Söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid! Sista ansökningsdagen är 29/2 2020.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected] Visa mindre

Digital kommunikatör / Webbredaktör

Ansök    Feb 21    Absolent AB    Marknadskommunikatör
Absolent AB är en del av Absolent Group; en global och innovativ aktör med huvudfokus på filtreringsteknologi. Enkelt uttryckt, erbjuder vi de mest effektiva lösningarna för att rena luften från föroreningar i industriella processer, t.ex. vid svarvning, fräsning, pressgjutning och svetsning. Med en stadig tillväxt år efter år och vår världs nuvarande och framtida klimatutmaningar, ser vi ett ökat behov för våra produkter. Genom vikariatet som vår Digitala... Visa mer
Absolent AB är en del av Absolent Group; en global och innovativ aktör med huvudfokus på filtreringsteknologi. Enkelt uttryckt, erbjuder vi de mest effektiva lösningarna för att rena luften från föroreningar i industriella processer, t.ex. vid svarvning, fräsning, pressgjutning och svetsning. Med en stadig tillväxt år efter år och vår världs nuvarande och framtida klimatutmaningar, ser vi ett ökat behov för våra produkter.
Genom vikariatet som vår Digitala Kommunikatör ingår du i företagets marknadsförings- och kommunikationsavdelning. Vi fungerar som en inhousebyrå för Absolents olika kontor och distributörer världen över. Genom tydliga budskap i text och bild, skapar vi affärer och mervärde för kunden som inspirerar, attraherar och konverterar. Hos oss blir du en viktig spelare i ett team om fyra personer. Låter detta som en spännande roll för dig? I så fall tycker vi att du ska läsa vidare!


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Marknadsföring av Absolent ABs produkter och varumärke i såväl interna som externa digitala kanaler som t.ex:
·      Agera webmaster för Absolent AB:s internationella och flerspråkiga hemsida samt ansvara för kontinuerlig utveckling och underhåll av Absolents digitala plattformar (webb, blogg, sociala mediekanaler) med fokus på trafik och leads-generering (SEO).
·      Skapa och/eller koordinera framtagning av texter och publicera dessa online t.ex. på hemsidan, Instagram och LinkedIn.
·      Utveckling och underhåll av Intranät (SharePoint) och därigenom öka den interna kommunikationen och informationsflödet inom företaget.
·      Skriva pressmeddelanden och skapa externa och interna nyhetsbrev, produktinformation mm.


Känner du igen dig i våra värden?
·      Du är innovativ: med en hög grad av inre driv och motivation
·      Du är kundfokuserad; i ditt arbete med att formulera värdehöjande insikter om våra produkter
·      Du är kvalitetsinriktad; och professionell och säkrar goda processer och håller dina löften
·      Du är ansvarsfull; genom att du planerar strukturerat, genomför i tid och följer upp
 
Vi söker dig som
·      Erfarenhet av webb- och contentansvar.
·      Erfarenhet av arbete i WordPress, Google Analytics och Adwords samt SEO.
·      Erfarenhet av att agera kravställare och samarbeta med externa samarbetspartners och byråer.
·      har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
·      Har körkort, klass B.


Vad kan vi erbjuda dig?
·      Att tillsammans med oss göra en rejäl insats för att göra världen renare.
·      En spännande anställning i ett internationellt och framtidsinriktat företag
·      Konkurrenskraftiga villkor i ett företag med trevliga kollegor


Övrigt
·      Heltid på vårt huvudkontor i Lidköping.
·      Visstidsanställning i minst 11 månader.
·      Önskvärd start i april


Intresserad?
Känns detta som en tjänst för dig så skicka din ansökan via mail [email protected]  ; senast 16 mars, 2020. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För mer information om tjänsten, kontakta Ida-Marie Holst, tel 0708-78 10 44.
 
Vi ser fram emot att få höra av just dig! Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre