Lediga jobb som Kvalitetskoordinator i Lidköping

Se lediga jobb som Kvalitetskoordinator i Lidköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lidköping som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetskoordinator

Barn & Skola arbetar med ca 6 100 barn i åldrarna 1-16 år. Vår verksamhet omfattar förskola, öppen förskola, förskoleklass, grundskola, fritidshem, grundsärskola och musikskola. Barn & Skola erbjuder en god, kreativ, lärande och utvecklande förskole- och skolmiljö för barn och ungdomar och eftersträvar en pedagogisk helhetssyn med kvalitativa övergångar för våra barn och elever. Vi har ett bra utvecklingsklimat som skapar goda förutsättningar för skolutvec... Visa mer
Barn & Skola arbetar med ca 6 100 barn i åldrarna 1-16 år. Vår verksamhet omfattar förskola, öppen förskola, förskoleklass, grundskola, fritidshem, grundsärskola och musikskola. Barn & Skola erbjuder en god, kreativ, lärande och utvecklande förskole- och skolmiljö för barn och ungdomar och eftersträvar en pedagogisk helhetssyn med kvalitativa övergångar för våra barn och elever. Vi har ett bra utvecklingsklimat som skapar goda förutsättningar för skolutveckling.





Som medarbetare i Barn o Skola är du med och skapar barnens bästa skola som ska ge framtidstro till alla barn och elever.

Vill du vara med och skapa framtidstro för våra elever i Lidköping? Då vill vi att du fortsätter att läsa den här annonsen.

 

Arbetsuppgifter
Som verksamhetskoordinator kommer du att tillhöra ekonomi- och administration på barn- och skolkontoret. Dina uppdrag kommer att finnas inom områdena planering av lärmiljöer, inköp och upphandling.

I din roll som verksamhetskoordinator ansvarar du för att utveckla nya och befintliga processer inom förvaltningens utvecklingsarbete med skolornas lärmiljöer. Du kommer att göra utredningar, delta i förstudier, skriva rapporter och ta fram beslutsunderlag som används för styrning och uppföljning av verksamheten på förvaltnings- och enhetsnivå.

Du kommer att vara förvaltningens sakkunnige i inköp- och upphandlingsfrågor. I uppdraget ingår att utveckla och samordna arbetet med inköpsprocessen på förvaltningen. Du kommer att ingå i ett nätverk med andra inköpssamordnare inom kommunen. Internutbildningar kommer att erbjudas. Du kommer även att utbilda, följa upp och vara ett stöd till verksamheten och rektorer i inköpsfrågor.

I uppdraget ingår också att vara kommunikationslänken mellan verksamheten och upphandlingsenheten i större upphandlingar som rör verksamhetsområdet kopplat till skolornas lärmiljöer.

Du planerar, genomför och slutför olika uppdrag både självständigt och i samarbete med andra. Du kommer att ta fram, hantera, bearbeta och analysera statistik och andra underlag för att se trender och mönster. Underlagen används i planeringen och verksamhetsutvecklingen inom förvaltningens olika verksamhetsområden. I rollen ingår att omvärldsbevaka och att vara uppdaterad med vad som händer runt omkring oss.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med en teknisk, pedagogisk eller ekonomisk inriktning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Som verksamhetskoordinator hos oss ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom en politiskt styrd organisation. Kunskap om vad som styr förutsättningarna inom området för tjänsten är viktigt för att klara av rollen.

Som person är du ansvarstagande och strukturerad. Du tar egna initiativ och driver självständigt dina processer vidare. Du är analytisk och lösningsorienterad samtidigt som du trivs i samarbetet med andra människor. Du har förmågan att växla mellan detaljer och helhetssyn och du har hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter av operativ som strategisk karaktär och du har goda kunskaper i administrativa system och presentationsverktyg.

Krav att ha körkort.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tillsvidare 100 % med start 8 februari eller enligt överenskommelse. 





Information om arbetsgivaren
Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun. https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/ .

Lidköping — en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 40 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Kvalitet, miljö och- arbetsmiljöansvarig till Absolent i Lidköping/Skövde

Absolent AB är ett innovativt företag med en svensk ägarstruktur. Bolaget har en expansiv utveckling och har tidigare fått pris som gasellföretag. Absolent utvecklar produktprogram för olika typer av luft och partikelrening för industriella processer. Bolaget är ett av de ledande företagen inom branschen och växer både genom egen tillväxt samt förvärv. Nyligen har Lidköping blivit utsedda att utvecklas till ett globalt nyutvecklingscentrum för hela gruppen... Visa mer
Absolent AB är ett innovativt företag med en svensk ägarstruktur. Bolaget har en expansiv utveckling och har tidigare fått pris som gasellföretag. Absolent utvecklar produktprogram för olika typer av luft och partikelrening för industriella processer. Bolaget är ett av de ledande företagen inom branschen och växer både genom egen tillväxt samt förvärv. Nyligen har Lidköping blivit utsedda att utvecklas till ett globalt nyutvecklingscentrum för hela gruppen. Företaget ingår i Absolent Air Care Group, med huvudkontor i Göteborg, som omsätter ca 1,3 miljarder. Företagets kunder är välkända globala varumärken inom en rad olika branscher. Absolent sitter i helt nybyggda lokaler i Lidköping där de har sin utvecklings- och marknadscentra samt produktion av filterkassetter. I närbelägna Skövde tillverkar och monterar de sina kompletta produkter och utrustningar. De verkar i ca 40 länder i Europa, Nordamerika och Asien. Företaget har två år i rad av sina anställda fått utmärkelsen, certifierad ”great place to work”. Läs mer på www.absolent.se



Vill du arbeta med struktur och system med ansvar för kvalitet, miljö och arbetsmiljö i en spännande tillväxtresa tillsammans med Absolent?


Arbetsuppgifter och mål

I rollen som KMA ansvarig kommer du att ansvara för att säkerställa att det finns effektiva processer i verksamheten som möter ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001 kraven. Rollen innefattar ett ansvar för systematiskt och förebyggande kvalitetsförbättringsarbete där du löpande utvecklar arbetssätt, rutiner och instruktioner. Du har även ansvar för att säkerställa att alla processer är mätbara i arbetet av ständiga förbättringar genom att skapa förståelse och utbildningar inom KMA-området för alla berörda.
Du kommer att samarbeta med en kvalitetskoordinator kring avvikelsehantering och reklamationer - i ett nära samarbete mellan regioner runt om i världen samt alla delar i den lokala organisationen. I rollen ingår även ansvar för att internrevisioner utförs.
Tjänsten är placerad i Lidköping alternativt Skövde och du rapporterar direkt till Head of Operations.

Din Profil

Vi söker dig som har utbildning inom området och erfarenhet av arbete inom ISO-krav. Meriterande är om du är certifierad inom tvärfunktionell projektledning med god förståelse för statistiska modeller. Du brinner för att administrera och utveckla system samt processer men även att arbeta operativt med kostnadsbesparingar och standardiserat arbete. Har du en bakgrund från fordonsindustrin eller liknande ser vi det som mycket positivt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann och tycker om administration. Du är initiativtagande, självgående och har fokus på ständiga förbättringar. Du är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga. Eftersom mycket av jobbet handlar om att hitta nya lösningar och vägar framåt ser vi gärna att du har en kreativ ådra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Absolent erbjuder dig en spännande anställning i ett internationellt och framtidsinriktat företag där vi tillsammans vill göra världen renare.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Absolent med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde te. +46 705 80 98 93. Intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan senast 17 september 2023. Visa mindre

Kvalitetshandläggare

Ansök    Jan 12    Försvarsmakten    Kvalitetskoordinator
Tycker du om att planera och samordna ärenden? Är du kvalitetsinriktad och gillar att identifiera förbättringsområden? Då kan det vara dig vi söker!   Befattningen erbjuder Vi erbjuder en stödjande roll inom kvalitetsfunktionen med många kontaktytor både internt och externt, bl.a. i samband med de revisioner som utförs på förbandet och inom Flygvapnet. Om enheten Som kvalitetshandläggare tillhör du flottiljstödsavdelningen som ingår i flottiljstaben. Fl... Visa mer
Tycker du om att planera och samordna ärenden? Är du kvalitetsinriktad och gillar att identifiera förbättringsområden? Då kan det vara dig vi söker!  

Befattningen erbjuder
Vi erbjuder en stödjande roll inom kvalitetsfunktionen med många kontaktytor både internt och externt, bl.a. i samband med de revisioner som utförs på förbandet och inom Flygvapnet.

Om enheten
Som kvalitetshandläggare tillhör du flottiljstödsavdelningen som ingår i flottiljstaben.

Flottiljstödsavdelningen arbetar med kvalitet, kommunikation och förvaltning och leds av ställföreträdande flottiljchef.

Flottiljstaben består i övrigt av avdelningar med uppgifter inom personaltjänst, logistik, säkerhetstjänst, planering- och genomförande, ekonomi, sambandstjänst och ansvarar för samordning och ledning av flottiljen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Stödja kvalitetsfunktionen med administrativa uppgifter såsom förberedelser inför möten och revisioner, uppdatering av F 7 styrande dokument, sammanställning och registrering av rapporter, koordinering av ärenden samt bevakning av avvikelsehantering.

Revisioner med fokus på flygsäkerhet utgör en väsentlig del av kvalitetsfunktionens uppgifter där du kommer delta som revisor.

KRAV

Kvalifikationer  


• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, t.ex. adekvat kvalitetsutbildning/goda kunskaper om metoder och verktyg för utvärdering, utveckling, förbättring.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• B-körkort för manuell växellåda.
• Svenskt medborgarskap.

Personliga egenskaper
Som person är du drivande, initiativtagande, lyhörd, stresstålig och lösningsorienterad. Du är organiserad och strukturerad i ditt arbete. Du har kommunikativ kompetens och lätt för att samarbeta. För att trivas i rollen är du social och har förmåga att vara flexibel utan att tappa fokus på uppgiften. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Erfarenhet från arbete med kvalitetsledningssystem.
• Erfarenhet som kvalitetsrevisor.
• Erfarenhet från befattningar inom militärt/civilt luftfartssystem.
• Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten eller annan offentlig myndighet.
• God kunskap avseende regler och standarder inom luftfart.
• Goda kunskaper i MS Office och SharePoint.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Civil befattning, tillsvidareanställning, heltid, med 6 månaders provanställning.
Arbetsort: Såtenäs
Tillträde snarast eller enligt ök.
Tjänsten innebär krav på fysisk förmåga, genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen.

Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta
Kvalitetschef Gabriella Jansson, tfn 0510 - 47 88 99,
Bitr. kvalitetschef Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63.

Fackliga företrädare:
Officersförbundet OFR/O, Jan Möller, tfn 0704 – 61 44 00,
Försvarsförbundet OFR/S, Per Gunnarsson, tfn 0510 - 47 77 08,
SACO, Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63,
SEKO, Erling Svensson, tfn 072 - 98 11 659.

Välkommen med din ansökan senast 2023-02-12. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern.
Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Kvalitetskontrollant till Toveks Bil

Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen – och vi vill finnas där för våra kunder i alla delar av deras bilägande. Vår personal är vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag, kompetenta kollegor och våra starka varumärken Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda och Volkswagen Transportbilar i ryggen. Nu stärker vi upp vår verksamhet med en kvalitetskontrollant. Rollen Nu söker vi en rundres... Visa mer
Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen – och vi vill finnas där för våra kunder i alla delar av deras bilägande. Vår personal är vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag, kompetenta kollegor och våra starka varumärken Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda och Volkswagen Transportbilar i ryggen. Nu stärker vi upp vår verksamhet med en kvalitetskontrollant.

Rollen

Nu söker vi en rundresande kontrollant för att säkerställa kvalitén på våra verkstadsarbeten. Du kommer att utföra stickprovskontroller på utförda verkstadsarbeten på nio av våra anläggningar inom Toveks Bil. I rollen ingår att utföra kontrollerna samt i ett system rapportera resultaten av kontrollerna. I din roll som kontrollant ger du direkt feedback till mekaniker, men också till anläggningens servicechef. Du medverkar på så sätt till ständiga förbättringar av vår verkstadskvalitet.

Du som söker bör ha god erfarenhet från personbilsverkstad/servicemarknad och gärna inom Volkswagen Group-sfären. Vi vill framför allt att du besitter ett tekniskt kunnande, men också har förmåga att bedöma vår process administrativt. God datorvana och noggrannhet ser vi som självklarheter. Vi tror att du tidigare jobbat i en coachande roll inom servicemarknad, som t.ex. Master Technician, verkmästare, verkstadschef eller liknande.

Arbetet kommer innebära mycket resande och arbete på egen hand. Lämplig bostadsort är någonstans i området Skaraborg/Trestad/Bohuslän. Anläggningarna som du kommer att besöka är Lidköping, Skara, Vara, Skövde, Mariestad, Falköping, Trollhättan, Uddevalla och Skee. Du kommer att rapportera till vår kvalitetschef.

Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder förmåner, i form av uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag. Tillsammans på Toveks Bil vill vi vara våra kunders naturliga val samtidigt som vi har roligt på jobbet och trivs med det vi gör. Vi tror att du som passar in hos oss är en lagspelare och mån om att både du och dina kollegor gör ett bra jobb tillsammans. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, klicka här.

Tillträde: 1/1 2020

Omfattning: Heltid

Lön: Fast månadslön

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget. Visa mindre